Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Coca-Cola jagab jooki tasuta

    Kuigi Coca-Cola müüb oma kaupa pidevate sooduskampaaniate korras, jagas suurtootja augusti alguses kaks päeva oma toodangut suisa tasuta.
    Tihe konkurents kohalike tootjatega ja mitu negatiivset sündmust sellel aastal on Coca-Cola pannud uudseid turundusvõtteid kasutama. Äripäeva hinnangul 300 000 krooni maksma läinud 50 000 pooleliitrise pudeli tasuta jagamise kampaania efekti rahas mõõta on raske, kuid üllatav on see kindlasti.
    Vähe usutav, et Coca-Cola võiks arenenud Euroopa riigis ostujõulisele elanikkonnale tasuta kinnistes pudelistes jooki jagada, nimetades seda degusteerimiseks. Üldjuhul on jäänud mulje, et degusteerimine tähendab pigem maitsmist, mitte joomist.
    On teada, et Coca-Cola on ka Venemaal ja Balkanil tasuta jooki jaganud. Erinevalt lausjagamisest oli näiteks Lahesõja aegu see tegevus sihipärane: jagades kodumaist jooki Ameerika sõduritele, tuletas firma meelde, et on rasketel aegadel nendega.
    Kampaania korras pudelite jagamise eesmärk oli tuletada tarbijatele meelde Coca-Cola suvist tarbijakampaaniat «Võlusõnaga võidad!» ning sedagi, et soovi korral oleks viimane aeg selles osaleda. Andsime omalt poolt 50protsendilise võmaluse võitmiseks jagades välja 50 000 pooleliitrist Coca-Colat. Teine sõna pool jäi tarbijal endal leida.
    Oleksime võinud nende kahe päeva jooksul ka kaks-kolm korda rohkem pudeleid jagada, soovijaid oleks jätkunud. Meeldiva üllatusena toimus kõik isegi kiiremini, kui kavandasime.
    Jagatud kogus oli ka meie firma jaoks märkimisväärne. Kampaania efektist on vara rääkida, see selgub hiljem. Kuna projekt õnnestus, ei saa sarnase aktsiooni kordumist välistada. Saime kindlasti Coca-Cola tarbijaid juurde.
    Selliseid projekte on läbi viidud kogu maailmas. Eri riikides võib küll teostus erineda.
    Oma toodete tasuta jagamist võivad endale lubada väga vähesed. Sama hästi võiks panna Eesti Pank ja Maailmapank omavahel võistlema.
    Kui Coca-Cola kuulutab konkurentidele sõja, siis tuleb meil midagi efektiivsemat välja mõelda. Üldiselt aga loodab Ösel Foods Eesti rahva tervele mõistusele.
    Ei kujuta ette, et Coca-Cola sellist äärmuslikku turundusvõtet näiteks Soomes kasutaks. Kuigi Euroopa Liidus on see lubatud, kui käsitleda tasuta jagamist degusteerimisena, hakkaks rahvas vastu.
    Paanikas Coca-Cola teguviisi võib võrrelda meeleheitel farmeritega, kes piima maha kallasid, sest nõudlus nende toodangu järele kahaneb.
    Ei üllataks, kui Coca-Cola oma tasuta jagamise kampaaniat kordaks, sest hoolimata koolajookide otse kohaleveost on siiski Ösel Foodsi müük suuremates jaekauplustes juba 40 protsenti suurem Coca-Cola omast. Seda hoolimata asjaolustki, et maailmakuulus firma kasutab pidevalt sooduspakkumisi, nii et tarbijad ei saagi teada, mis toote tegelik hind on.
    Coca-Cola tasuta jagamine möödunud nädalavahetusel otseselt Rema ja Spari kaupluste müüki ei mõjutanud.
    Tõenäoliselt oleks see mõjutanud juhul, kui tasuta joogi jagamine oleks toimunud kaupluse lähiümbruses. Coca-Cola aga jaotas jooki linnaäärsetel aladel.
    Tegelikult on väga huvitav kõrvalt jälgida Eestis vähekasutatud turundusnippide efekti. Coca-Cola on kahtlemata üks pioneeridest, kes võib endale lubada pisut kulukamate ja originaalsemate turunduskanalite kasutamist.
    Selline turundusnipp on tõenäoliselt üks paljudest mainekujunduselementidest, mida Coca-Cola kasutab hiljutiste negatiivse kõlaga uudiste unustamiseks.
    Arvan siiski, et müügi otseseks mõjutamiseks jääb ühest sellisest promoüritusest väheks.
  • Hetkel kuum
Konsultant: inflatsioonilises keskkonnas on finantsanalüüs olulisem kui iial enne
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Tehnoloogiaaktsiad juhtisid Wall Streeti langusele
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
Reaalajas börsiinfo
Saaremaa looduskosmeetika tootjad võtavad järgmisena ette Vietnami
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Väikeettevõtjate parim sõber oli eelmisel aastal riigikontroll
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.

Olulisemad uudised

Rootsi peaminister: Türgi tragöödiat ei saa NATO liitumisega siduda
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.