Kuigi täna algav transpordi & logistika mess ühendati linnamajanduse messiga, on eksponaatide koguarv eelmise aastaga võrreldes väiksem.
Transpordi ja logistika messi on tabanud teiste messidega sarnane saatus -- üha vähem on ettevõtteid, kes teevad kalli messil osalemise kulutuse. Vaatamata ühendamisele linnamajandusmessiga pole korraldajal Expo Balticumil õnnestunud messile meelitada üle 50 eksponentfirma. Eelmisel transpordi & logistika messil oli ca 70 osavõtvat firmat. Näituse pindala pole korraldajate väitel siiski vähenenud.
Tugevamini on messil esindatud laotehnika pakkujad, Tallinna ja Soome vahel reisijate- ja kaubaveo korraldajad, keskkonnatehnika ja jäätmekäitlusega tegelejad, tänavapuhastustehnika pakkujad. Messi raames toimub kaks seminari: infotehnoloogia praktilises logistikas ning kinnitus- ja plommimisvahendid.
Ei osale messil. Oleme käinud paljudel näitustel, aga oleme alati tulnud pettunult tagasi.
Messidelt loodaks palju uusi kontakte, kuid Eestimaa on nii väike, et kõik tunnevad peaaegu kõiki ja kontaktid saab ilma messidetagi kätte. Kuna teeme rippriiete vedu, siis osalesime vanasti rõivamessidel. Kuid ega rõivavabrikuid Eestis väga palju ole. Tunneme neid niigi ja messil osalemine ei andnud midagi juurde. Seda hulka kontakte, mis me lootsime, ei ole me kunagi saanud ja kui logistika messid algasid, siis me loobusime.
Kui keegi väljastpoolt Eestit tuleks osalema, siis temale oleks transpordi & logistika messil esinemine ehk kasulik.
Külastajana lähen kindlasti messile. Minu meelest sobib ka linnamajandus transpordi ja logistikaga kokku. Külastajana mulle tundukski, et transport ja logistika jääksid üksinda nõrgaks. Millegagi tuli see ühendada, et tugevama näituse mõõtu välja anda.
Varem pole osalenud, kuid seekord osaleme transpordi & logistika messil. Otsest kasu messil osalemisest kindlasti ei ole. Kuid saame teada, mis turul toimub. Kui kliendid igapäevaselt külas käivad, siis seda infot välja ei pigista. Saame pildi silme ette, mida tegema peab ja ühtlasi saame näidata, et oleme olemas.
Kulutame messil osalemiseks umbes 60 000 -- 70 000 krooni. Arvan, et tagasitulevat kasu pole rahas võimalik mõõta.
Külastan messi samal ajal toimuva Marketingi Instituudi logistikaalase seminari raames. Loomulikult ei saa meie messi võrrelda mujal maailmas toimuvate suuremate messidega. Kasvõi Nürnbergi õllemessil on õlle transpordi ja seadmetega seonduv esitatud palju paremini, kui meie spetsialne transpordi ja logistika mess suudab pakkuda. Kuid aravan, et Tallinna logistika mess peegeldab praegust olukorda ja annab ikkagi pildi Eestis toimuvast.
Autor: ÄP