Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liikluskindlustuse elektronkaart jääb tulemata
Liikluskindlustuse Fondi direktori asetäitja Priit Võhandu sõnul muudaks tavalisele telefonikaardile sarnaneva smart-kaardiga liikluskindlustuse poliisi rakendamine kindlustuse ostmise klientidele kiiremaks ja mugavamaks. Samas pidurdaks see pikema aja jooksul seltside kulude vähendamise arvel liikluskindlustuse hinnatõusu ja väldiks kindlustuspettusi.
Esialgse plaani kohaselt pidi Liikluskindlustuse Fondi tellimusel AB Kindlustuse Gruppi kuuluva infotehnoloogia firma ASi AB Intech süsteem käivituma selle aasta kevadel.
Võhandu sõnul saaks seltsid soovi korral smart-kaardile üle minna pärast ühise andmebaasiga online-süsteemile üleminekut, millele saaks hiljem smart-kaardi süsteemi juurde rakendada. Samas pole seltsid smart-kaardi kasutamise vastu huvi üles näidanud.
Esimese kindlustusseltsina online-süsteemi juurutama hakanud Eesti Varakindlustuse korporatiivkindlustuse juht River Tomera ütles, et suhtub smart-kaartide rakendamisse pessimistlikult. See on AB Grupi äriprojekt, teha üks lisaliide online-infosüsteemile, mida avalikult tutvustatud ei ole.
«Mul on selline arusaam, et neil ei ole edasiseks juurutamiseks raha,» lausus Tomera. «Arvan, et seoses AB Grupi tõenäolise hääbumisega hääbub ka see projekt, kui nad seda grupist lahti ei haagi ja kui neil ei õnnestu seda kellelegi maha müüa.»
Tomera sõnul on see süsteem liialt kallis, mis teeniks ennast tagasi alles paari aastaga. Smart-kaart tasuks Tomera sõnul ära ainult mitmeotstarbelise kaardina rakendades. Lisaks nõuab smart-kaardi kasutamine rida seadusandlikke muudatusi, mida riik Tomera sõnul pole välja töötama asutud.
Ka Priit Võhandu ei välistanud, et AB Kindlustuse Grupile kuulund seltside raskused võivad smart-kaardile negatiivselt mõjuda. Kuna ASA Kindlustuse tegevusest moodustas suurema osa liikluskindlustuse müük, olid nad smart-kaartide abil klientide kinnistamisest kindlasti rohkem huvitatud, selgitas ta.