17. oktoober 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Lill vabastab parkimistasust

Liikluskorralduskeskuse parkimise kontrolli osakonna juhataja Vello Lõugas ütleb, et selget vastust küsimusele, kas selline parkimisviis on võimalik, ei ole võimalik anda. Vahele pole kontrolöridest keegi jäänud.

«Siniseid lilli olen isegi näinud, aga mingeid fakte meil ei ole. Ja võimalus valesti parkimisega vahele jääda on niikuinii väga väike, sest kontrolöre igale poole ei jätku. Rikkujate puuduse üle me kahjuks kurta ei saa,» räägib Lõugas.

Sel sügisel ületas igakuine parkimistrahvide arv 10 000 piiri ja Lõugase hinnangul jääb see arv püsima. «Võiksime ka 30 000 rikkujat tabada, aga kontrolöre ei ole nii palju.»

Vello Lõugas ja kontrolliosakonna keskastme juhid käivad vahel ise ka väljas, et kontrolöre kontrollida. Pealegi saadetakse kontrolöre iga päev eri piirkonda, et vältida igasuguseid kokkuleppeid.

Lõugase sõnul on häda hoopis parkimistrahvide kättesaamisega, sest koostöö kohtute täitevosakondadega ei laabu. Praegu laekub ligi 14% trahvidest, see tähendab, et vaid iga seitsmes inimene maksab.

«Eelmise parkimisseaduse ajal maksti aga ära 74% trahvidest. Siis ei saanud tasumata trahvi puhul isegi autoregistris tehinguid teha, aga paraku muudeti see seadus ära,» meenutab Lõugas.

Praegu aegub trahv kolme kuuga, see tähendab, et kui keegi sai trahvi 15. juulil ja talle pole kutset täitevosakonnast tulnud, pole seda trahvi sisuliselt olemaski.

Täitevosakonnad aga ei taha või ei jõua trahvide sissenõudmisega tegeleda. Niisiis teeb suur osa parkimiskontrolöre sisuliselt tühja tööd.

Samas on parkimistrahvid vajalikud, et sundida inimesi parkimispileteid ostma.

Parkimispiletite müük on tegelikult ainus sissetulekuallikas, millega liikluskorralduskeskus finantseerib liiklusmärkide, teekattemärgistuse ja fooride paigaldamist ning hooldust, kurdab Lõugas.

«Kujutage ette -- teed remonditakse linnaeelarvest, aga kogu teekattemärgistuse jaoks peab liikluskorralduskeskus ise raha teenima,» lisab ta.

Nii soovitabki Vello Lõugas kõigil autojuhtidel siiski vabatahtlikult parkimispiletid osta, sest vastasel korral kannatab Tallinna liiklusohutus.

Autor: Lauri Liikane

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt