Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mootorsõidukimaks tekitab nõutust

    Äripäev on avameelne: «Reformierakonna kavatsus kaotada uuest aastast ettevõtte tulumaks õnnestub vaid juhul, kui Isamaaliit saab nõusoleku üleriigilise mootorsõidukimaksu kehtestamiseks». Kõrvaltvaatajale tundub see eheda lehmakauplemisena, asjassepühendatule rusikatega vehkimisena pärast kaklust.
    Eesti riigi arengusuunad järgnevaks neljaks aastaks otsustati märtsis, kui allkirjastati kolmikliidu koalitsioonileping. Kokkuleppe sõlmimiseni vaieldi erakondade erinevate seisukohtade ning võimaliku konsensuse üle, kuni jõuti leppele.
    Iga osapool alla pidi neelama ebameeldivaid sätteid, ent erakonnad said dokumenti ka omad präänikud, kindlasti oli persoone, kelle isiklikud soovid piisavalt rahuldamist ei leidnud. Ju pidid kompromissiga rahule jääma kõik parlamendi enamuse liikmed, kes igaüks leppele allkirja andsid.
    Seda üllatavam, et täna üritatakse vaidlustada üksikuid koalitsioonileppe punkte läbiarutamata uute ideedega. Ettevõtte tulumaksuvabastus tulnuks selle oponentidel koalitsioonist vaidlustada märtsis, mitte täna, kui eelnõu juba menetluses ning paljud ettevõtjad, uskudes kolmikliitu, on sellega arvestanud.
    Isamaaliitlaste väljakäidud riiklik mootorsõidukimaks tekitab nõutust. Pealegi pole tulumaksureform ning riiklik mootorsõidukimaks üksteisest otseselt sõltuvad. Tegelikult ei suurendaks planeeritud riiklik mootorsõidukimaks sugugi 2000. aasta riigieelarve tulusid, sest toob kokku vaid 100 miljonit krooni uut tulu, kuna Tallinnas ja Alajõe vallas maks juba kehtib ja riigil tuleb neile tekkiv puudujääk kompenseerida. Kõige üllatavam on, et koos lubadusega kehtestada mootorsõidukimaks on see raha juba kohalikele omavalitsustele ka ära lubatud täiendavateks investeeringuteks.
    Samal ajal on mitu aastat vanas eelnõus kogu raha ette nähtud kohalike teede korrashoiuks. Jääb arusaamatuks, kuidas vähendaks uus riiklik maks sel juhul riigieelarve pingestuvat tulude poolt, nagu usub Kalle Jürgenson. On teada, et omavalitsuste esindajate sõnul on peaminister neile riikliku mootorsõidukimaksu arvel lisainvesteeringud juba lubanud. Oskan küll vaid ühte soovitada: vähem katteta lubadusi.
    Mootorsõidukimaks Eestis juba eksisteerib, tõsi, kohaliku maksuna. Kui kohalikud omavalitsused soovivad rohkem investeerida, on selle maksu kehtestamisega lisaraha saamine võimalik. Enamik omavalitsusi ei ole maksu kehtestanud. Tegu on targa poliitilise ettevaatlikkusega. Kui riik selle ebapopulaarse otsuse vastu võtab, jääb ju kohalikule liidrile mugav variant: kritiseerida rumalat riigivõimu, kes uue maksu kehtestas ja sellesama maksu laekumiste arvel tegija ja investeerijana plusspunkte teenida.
    Koalitsioonilepingus ei seisa ühegi uue maksu kehtestamist, selgelt võib sealt välja lugeda maksukoormuse vähenemise. Loodan, et koalitsioonileping on kõigile osapooltele kehtiv dokument, selle alusel seisab valitsuskoalitsioonil ees hulk uusi ülesandeid, mille lahendamisele ei tohi saatuslikuks saada uisapäisa antud lubadused.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.