Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Avalikkuse tähelepanu pälvib ettevõte ürituse korraldamisega

    Ürituste korraldamine on tõhus abivahend ettevõtte imago parandamiseks. Ka võimaldab üritusturundus firma koostööpartneritele tähelepanu ja austust osutada, uusi kliente leida, lobby-tööd teha.
    Üritusturunduse (event marketing) eesmärk on korraldada sündmus, mille käigus ettevõte viiakse klientide ning koostööpartnerite ja ajakirjanduse kaudu avalikkuse tähelepanu alla. Hea idee, tuntud külaliste ja esinejatega üritus pakub kindlasti kõneainet ajakirjanikele, eeskätt seltskonnaajakirjanikele.
    Ürituse korraldamisele peaks eelnema tegevusplaan.
    Ürituse teostamise võimalikkus.
    Igal juhul tasub mõelda, kas üritusest saadav ettevõtte tuntuse suurenemine ja imago paranemine on tehtavaid kulutusi väärt.
    Ürituse eesmärk ja teema valik.
    Kõigepealt tuleks formuleerida ürituse eesmärk. Seejärel valitakse põhjus ja teema.
    Üritus, mida ei ole asjaolude kokkulangematuse tõttu võimalik siduda ettevõtte avamise või sünnipäevaga, vajab põhjust. Kindlasti annab tulemust põhjuse sidumine korraldamise kohaga. Kõige paremini töötavad ettevõtte avamis- ja sünnipäevaüritused, samuti jõulud.
    Ürituse teema peaks olema piisavalt originaalne. Erirubriigi moodustavad kliendipäevad.
    Korraldava meeskonna määramine.
    Korraldavasse meeskonda kuuluvad ettevõtte otsustajad, turundusjuht, viimast abistavad isikud ja event-marketing'i või PR-firma, kes perioodiliselt peaksid arutama ürituse ettevalmistamise kulgu. Ürituse korraldamine peab olema ühe isiku või meeskonna kontrolli all.
    Toimumise aja määramine.
    Kui üritus on plaanis korraldada tööpäeval, võiks ta alata kell 18.00. Selline algus tagab kõigi külaliste õigeaegse saabumise. Teine võimalus on alustada pärast lõunat, kella 16 paiku. Sellist algusaega on sobilik rakendada paaritunnise vastuvõtu puhul, mille järel saavad külalised õhtuseid igapäevategemisi jätkata.
    Toimumise koha määramine.
    Nii nagu põhjus ja teema, peaks ka ürituse pidamise koht olema originaalne.
    Muuseum ja kunstigalerii, eriti, kui ettevõtte tegevust sellega siduda õnnestub, on juba originaalse lähedane.
    «Viguri» väljamõtlemine.
    Igal üritusel võiks olla interaktiivne «vigur», mis toob külalised tavapärasest rutiinist välja. Võib korraldada loosimise, välkintervjuu, mis on kõigile helivõimendussüsteemi vahendusel kuuldav, kutsuda üllatusesinejaid.
    Külaliste nimekirja koostamine.
    Külaliste nimekirja koostamisel tuleb silmas pidada asjaolu, et saadav arv on otseselt suurima kulukirje -- toitlustuse (catering'i) kuludega -- seotud. Kindlasti tuleb kutsuda ajakirjanikud.
    Allhankijate valik.
    Kutsed tuleb välja saata minimaalselt 10 päeva enne üritust. Õhtu juht ei tohiks olla liiga sageli üritusi juhtiv persoon, esineja valik aga sõltub ürituse teemast.
    Ürituse kava koostamine.
    Ürituse kava on dokument, kus toimuv ja vastutavad korraldava meeskonna liikmed on kellaajaliselt paigas.
    Ürituse kava jagatakse kõigile korraldava meeskonna liikmetele ja esinejatele. Paika tuleb panna üks-kaks meeskonna liiget, kes ürituse toimumise ajal jälgivad selle kulgu ja teavitavad esinejaid võimalikest muutustest ajakavas.
    Eelarve koostamine.
    Suurim kulu on toitlustamine. Loomulikuks võib pidada 150--200 krooni inimese kohta, alkoholiga lisandub veel 100--150 krooni inimese kohta.
    Tele- ja teatristaaride kutsumisel õhtu juhtideks võiks arvestada asjaoluga, et sageli tahavad nad tasu sularahas. Sama kehtib ka esinejate kohta.
    Võimalikud kuluartiklid on järgmised: ettevalmistus- ja organiseerimistöö event-marketing'i firma poolt, catering, joogid, ruumide rent, esineja(d), õhtu juht, valgustus ja helivõimendus, kutsed (koos postitusega), fotograaf või videosalvestus ja muud kulud (nt auhind osalejatele, kingitused).
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA suur ravimitootja Eli Lilly kasvatas puhaskasumit pea 70%
Ameerika ravimifirma Eli Lilly and Company avalikustas täna 2024. aasta esimese kvartali majandustulemused, millest selgus, et ettevõtte puhaskasum suurenes aastaga üle 67protsendi.
Ameerika ravimifirma Eli Lilly and Company avalikustas täna 2024. aasta esimese kvartali majandustulemused, millest selgus, et ettevõtte puhaskasum suurenes aastaga üle 67protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.