Mida suurem firma, seda vajalikumad on eesmärgid ja nende saavutamine igapäevases töös. Isegi kõige paremad tulemused sünnivad väikseid samme tehes. Tulemust mõjutab suuresti ka suhtumine töösse ning igapäevaste tööülesannete täitmine.
Meie kaubamaja eesmärk on hea klienditeenindus ja rahulolev klient. Neid eesmärke teavad kõik meie personali hulka kuuluvad inimesed.
Konkreetselt iga müüja tulemused ei ole mõõdetavad hetkel, kui kohtuvad teenindaja ja klient.
Teenindus, mis on ühele kliendile sõbralik ning usaldusväärne, võib teisele kliendile tunduda argisena. Teeninduse kvaliteeti investeerimine on jätkuv ja pikaajaline protsess.
Meil on majas boonussüsteem, mis eeldab kõigilt aktiivset tööpanust ja kliendisõbralikkust. Kui ületame meile seatud eesmärke rahaliselt, siis saame boonust. Boonuse saamist mõjutab tugevalt hea klienditeenindus ja müüjapoolne aktiivsus.
Kliendipoolne tagasiside on üks arengu eeliseid. Tagasisidet klientidelt jälgitakse aktiivselt igal nädalal. Kliendid jätavad oma arvamusankeedi kaupluses asuvasse kasti.
Üks olulisemaid motivatsiooni tegureid on tunnustus hea töötulemuse saavutamisel ja juhtide poolne tähelepanu ja tagasiside. Võimalus tunda end hinnatuna ja tunnustatuna mõjutab suurel määral töössesuhtumist. Tähtis on ka info kulgemine firmas.
Kui otsene ülemus delegeerib teatud töölõigu jaotuse ning ülesanne täidetakse hästi ja korrektselt, siis seda tunnustatakse sõnades. Kui töötaja on teinud mitmesuguseid tööetappe hästi, kaasnevad sellega uued ning suuremad väljakutsed -- seda võib nimetada tunnustuseks ja usalduseks.
Meil valitakse iga kuu parimad töötajad, keda premeeritakse rahaliselt (preemia suurus on sümboolne võrreldes kuupalgaga). Esiletõstetud töötajate pildid avaldatakse meie siselehes.
Müügiorganisatsiooni motivatsioonisüsteem koosneb nii objektiivsetest kui subjektiivsetest näitajatest. Objektiivne pool ehk palk koosneb omakorda mitmest komponendist, mille tulemused sõltuvad müügiesindaja tegevusest. Näiteks: tellimuste arv, distributsiooni ja müügieesmärkide täituvus, meie toodete väljapanekud kauplustes. Lisaks palgale on motivatsiooni tähtsad koostisosad meeskonna ühtekuuluvustunne, firmasisene edutamisvõimalus, firma üldine positsioon turul.
Autor: Ene Andruskevitsus