Eesti uuringufirmad erinevad suuruse, pakutavate toodete ning teenuste, uuringu läbiviimise eripärade poolest.
Enamik firmasid pakub laia skaalat uuringuid (Emor, ES Turu-uuringute AS, Eesti Konjunktuuriinstituut, Ariko Marketing, Saar Poll, Turunduskeskus, Markuur), teised on spetsialiseerunud teatud temaatika uurimisele (BMF Gallup Media, AC Nielsen, Profindex).
Lisaks uuringutele spetsialiseerunud firmadele pakuvad uuringuteenust ka mitmed Eesti reklaamibürood (Havera Group, Age Com, Zavod). Viimased on nn kasutajad-läbiviijad, st uuringute põhilise klientuuri moodustavad nende reklaamikliendid, kuid teenuseid pakutakse ka teistele, samas ostetakse vajadusel uuringuid ka sisse.
Lisaks pakutavatele toodetele-teenustele, kasutatavatele meetoditele ning valimile jt näitajatele võib uuringufirmast üldise pildi saamiseks kasutada ka taustandmeid käibe, töötajate arvu jms kohta. Nii võib käive ja tegutsemisaeg viidata kogemusele uuringute läbiviimisel. Suurem töötajate arv võimaldab ühel töötajal enam spetsialiseeruda konkreetsele protsessi osale või teatud liiki uuringu läbiviimisele. Küsitlejate arv ja paiknemine võib anda teavet valimi ülesehituse, sealhulgas valimipunktide kohta kvantitatiivsete uuringute läbiviimisel.
Tarbijaturu-uuringute suurem osakaal näitab, et firma on rohkem keskendunud lõpptarbijaid mõõtvatele uuringutele, vähem äriklientuuriuuringutele. Maailmas moodustavad äriklientuuriuuringud 30% kogu uuringute mahust. Samas on kaubanduse läbimüüki mõõtvate firmade (nt ACNielsen, Profindex) otsene uuringuobjekt kaubandusettevõtted, kuigi tulemiks saadakse enamjaolt teave lõpptarbija kohta.
Välistellimuste osakaal võib näidata, et firma kuulub või teeb koostööd mõne rahvusvahelise ketiga. Viimane toob harilikult kaasa oskusteabe ja võimaluse osta teavet ka muude riikide/regioonide kohta.
Autor: Mats Leis
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Plaanivad Prantsusmaale tehase rajada
Tagasi Äripäeva esilehele