• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuringupakkujate teenused erinevad

Eesti uuringufirmad erinevad suuruse, pakutavate toodete ning teenuste, uuringu läbiviimise eripärade poolest.
Enamik firmasid pakub laia skaalat uuringuid (Emor, ES Turu-uuringute AS, Eesti Konjunktuuriinstituut, Ariko Marketing, Saar Poll, Turunduskeskus, Markuur), teised on spetsialiseerunud teatud temaatika uurimisele (BMF Gallup Media, AC Nielsen, Profindex).
Lisaks uuringutele spetsialiseerunud firmadele pakuvad uuringuteenust ka mitmed Eesti reklaamibürood (Havera Group, Age Com, Zavod). Viimased on nn kasutajad-läbiviijad, st uuringute põhilise klientuuri moodustavad nende reklaamikliendid, kuid teenuseid pakutakse ka teistele, samas ostetakse vajadusel uuringuid ka sisse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks pakutavatele toodetele-teenustele, kasutatavatele meetoditele ning valimile jt näitajatele võib uuringufirmast üldise pildi saamiseks kasutada ka taustandmeid käibe, töötajate arvu jms kohta. Nii võib käive ja tegutsemisaeg viidata kogemusele uuringute läbiviimisel. Suurem töötajate arv võimaldab ühel töötajal enam spetsialiseeruda konkreetsele protsessi osale või teatud liiki uuringu läbiviimisele. Küsitlejate arv ja paiknemine võib anda teavet valimi ülesehituse, sealhulgas valimipunktide kohta kvantitatiivsete uuringute läbiviimisel.
Tarbijaturu-uuringute suurem osakaal näitab, et firma on rohkem keskendunud lõpptarbijaid mõõtvatele uuringutele, vähem äriklientuuriuuringutele. Maailmas moodustavad äriklientuuriuuringud 30% kogu uuringute mahust. Samas on kaubanduse läbimüüki mõõtvate firmade (nt ACNielsen, Profindex) otsene uuringuobjekt kaubandusettevõtted, kuigi tulemiks saadakse enamjaolt teave lõpptarbija kohta.
Välistellimuste osakaal võib näidata, et firma kuulub või teeb koostööd mõne rahvusvahelise ketiga. Viimane toob harilikult kaasa oskusteabe ja võimaluse osta teavet ka muude riikide/regioonide kohta.
Vt. ka tabelit: Emor juhib uuringuturgu
Autor: Mats Leis

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele