• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • 29.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Eesti seisukohad läbirääkimistel ELiga peavad olema avalikustatud?

Salastamine ei ole põhjendatud. Põllumajandusministeeriumi poolt on väidetud, et kui nad kõik avalikustavad, siis ei olegi nagu millegi üle Euroopa Liiduga läbirääkida. Arvestades Eesti omapära, siis igaüks, kellel on konkreetse info vastu vähegi huvi, selle infoni ka pääseb.
Samas arvan, et asjaomastele ringkondadele peaksid Eesti läbirääkimispositsioonid ja taotletavad tingimused olema varakult laiali jaotatud.
Olen enda kätte saanud Eesti positsioonid põllumajandusküsimustes. Neis olid Eesti seisukohad toodud väga lühidalt ja toiduainetööstusi ei ole informeeritud, kas nendes seisukohtades on midagi läbirääkimiste ajal muutunud või mitte. Need paberid anti mulle allkirja vastu, nummerdatult ning kohustusega mitte informeerida nendest ajakirjandust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui tootjad päris hästi ikka ei tea, mis neid Euroopa Liidus ees ootab, siis võivad pikemas perspektiivis nende tänased strateegilised otsused ja investeeringud osutuda valedeks.
Avalikustamisel ja avalikustamisel on vahe. On grupp, kes on asjast huvitatud, näiteks erialaliidud ja neile me anname infot, kui nad küsivad. Teisalt on olemas laiem avalikkus, kelle hulka kuulub ajakirjandus. Oleme üritanud vältida üldrahvalikku arutelu Eesti positsioonide põhjenduste osas ajakirjanduse veergudel. Kui me oma plussid ja miinused avalikult läbi arutame, siis ei ole vaja meil läbirääkimistele minna, sest Äripäeva loeb kindlasti Euroopa Liidu esindus Tallinnas. Siis on kõigile kõik teada. Sellepärast ei saagi Eesti oma seisukohti avalikustada ja nende üle laiemat avalikkust kaasates diskuteerida.
Valitsus moodustab läbirääkimiste delegatsiooni, mille koosseisu haaratakse erinevaid spetsialiste, kes peaksid oma valdkonda esindama. See, mis lõpuks õnnestub kokku leppida, on läbirääkimispartnerite võitude ja kaotuste loetelu. Alati on rahulolematuid ja kui hakkame meie esitatud tingimusi väga laialt arutama, siis ei tekigi Eestil oma postisooni. See, mis aga lõpuks läbirääkimistel kokku lepitakse, on väga ja väga avalik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele