Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koolitus lähtub ärivajadustest
Kiirelt arenevas keskkonnas vajame pidevat õppimist, et konkurentsis püsida. Üha tihenev konkurents seab uued reeglid ka õppimisele ja õppimisprotseduurile enesele. Järjest rohkem räägitakse väga täpselt ette valmistatud koolituskavadest ühele kindale organisatsioonile. Samuti sellest, et järjest tähtsam on koolituse efektiivsus, seda nii ajalises kui ka rahalises mõttes.
Ettevõttele ei ole oluline koolitus kui selline, vaid tulemus, mis ta sellest saab ehk organisatsiooni tulemuslikkuse parandamine. Võib eristada nelja vajaduste valdkonda.
Ärivajadused
- eesmärgid igale üksusele, osakonnale või organisatsioonile
väljendatud tegevusterminites, mida saab kvantitatiivselt mõõta
kaks tüüpi: äri probleemid ja äri võimalused
Töösooritusvajadused
- inimeste käitumisvajadused teatud töö sooritamiseks töökohal
kirjelda, mida inimesed peaksid tegema ärivajaduste täitmiseks
Koolitusvajadused
- mida peavad inimesed õppima, kui soovivad edukalt toimida
Töökeskkonna vajadused
- Milliseid süsteeme ja protsesse tuleks töötaja töökeskkonnas muuta, et saavutada vajalik töösooritus