Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kontakti edukus sõltub info hulgast
Välismaailmaga suhtlemises ei piisa enam ainuüksi entusiasmist ja isiklikest kontaktidest. Iseenesestmõistetavaks on muutunud eelteadmised tulevasest partnerist ja tema kultuurikeskkonnast, keeleoskus, läbimõeldud äriplaani olemasolu ning korrektselt tõlgitud ja vormistatud dokumentatsioon. Kursisolek pakutavate võimalustega ja ohtude ennetamine on igasuguse äritegevuse strateegiline võtmeküsimus.
Igal kontaktil on oma sisu ja vorm. Meie partner tajub kontakti kui tervikut: ta ei mõtle iga üksiku detaili üle, vaid annab hinnangu üldmuljest saadud info alusel.
Mis siis moodustab kontakti sisu ja mis vormi? Suhtlemisteooria ütleb, et sisu edastades antakse vastused küsimustele kellele mida?, vormi valik sõltub vastusest küsimustele kellele kuidas?
Kontakti vorm: sinu väljanägemine, partnerile arusaadavas keeles rääkimine (partneri emakeel või rahvusvaheliselt aktsepteeritud võõrkeel antud keskkonnas), partneri kultuurikeskkonnale sobivate mittesõnaliste suhtlusvahendite kasutamine, taust (isik, riik, tegevusala) ja isiklik karismaatilisus, suhtlemisoskused, kohtumise koht ja ajastatus.
Kontakti sisu: partnerist lähtuv ettevalmistatud sõnum, sinu teadmised-kogemused, argumenteerimis- ja läbirääkimisoskus ning kompromissivalmidus.
Autor: Kersti Pärn