• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 21.11.00, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordic Jet Line'i kahju korvab päästesüsteemi tootja

Nordic Jet LineŽi materiaalse kahju katkenud laevaliikluse eest korvab vigase päästesüsteemi tootja, reisijate usalduse vähenemist laevafirma ei karda. 'Ei saaks öelda, et me kannataks ärajäänud reiside pärast tänavu suurt kahju,' ütles Nordic Jet LineŽi tegevdirektor Mikael Granrot.
Granroti sõnul vastutab defektse päästesüsteemi eest ainuüksi selle tootja, mitte laevatehas, laevaliini operaator või sertifitseerimisfirma.
Reisjate usalduse tagasisaamist ei pidanud Granrot probleemiks, sest tema sõnul on Nordic Jet Line kaks laeva Tallinna-Helsingi liinil kõige moodsamad ning pidevalt kontrollitakse nende turvalisust.
Nordic Jeti ja Baltic Jeti liiniletulek sõltub praegu Norras toimuvatest päästesüsteemi testidest. 'Kui testidega läheb kaua aega, siis pole tänavu enam mõtet laevaliiklusega alustada,' tõdes Granrot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nordic Jet Line katkestas turvalisuse tõttu katamaraanide liikluse 8. novembril pärast päästevahendite äpardunud katsetamist. Norra ajakirjandus on seoses Stavanger-Bergeni liinil sõitnud kiirlaeva Sleipner aastatagust uppumist käsitleva uurimisraporti avaldamisega viidanud mõningatele sarnastele puudustele Sleipneri ja Baltic Jeti päästesüsteemides.
Granroti sõnul on Slepineri ja Baltic Jet päästsüsteemid täiesti erinevad, kuigi nad on ühe ja sama tootja poolt tehtud. Sama on Äripäev OnlineŽile kinnitanud ka
Veeteede ameti laevakontrolli osakonna vaneminspektor Tõnu Hinno.
Sleipner uppus mullu 26. novembril navigatsioonivea tõttu, õnnetuses hukkus 16 inimest. Uurimisraport viitas tõsistele puudustele päästeparvede konstruktsioonis, mistõttu nad osutusid kasutamiskõlbmatuteks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele