• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.12.00, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti jaam kujuneb Euroopa ristteeks

Maailmas läbi löönud uue põlvkonna Prantsuse arhitekti Matti Anttila nägemust mööda on Balti jaam kümne aasta pärast üks Euroopa ristteedest, kus kiirraudtee ühendab ida ja läänt, kirjutab Eesti Päevaleht.
Nii Soome kui Prantsuse arhitektide liidu liikme Anttila visiooni kohaselt ei lõika raudtee tulevikus enam Tallinna linnaoosasid läbi nagu Doonau lõikab läbi näiteks Budapesti. Raudtee on peidetud justkui süvendisse, sellest üle minevad sillad ja praeguse hoonestusega võrdses kõrguses elumajade ning bürookompleksid seovad raudtee poolt praegu läbilõigatud alasid.
Anttila sõnul on projektis nähtud ette konserveerida mitmed tootmishooned, millel on ajalooline ja kultuuriline väärtus, muuhulgas ka praegune raudteejaama peahoone.
Anttila planeering saab alguse 1217. aastast ning visioon ulatub 2030. aastasse. Eraldi on analüüsitud inimtegevuse mõju tänasele linnale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Anttilalt Põhja-Tallinna visiooni tellinud ja seda eraisikuna rahastanud suurettevõtja Endel Sifi sõnul on arhitekti nimi maailmas tuntud, tema büroo AW2 nime kiiluvees sõidavad juba aastaid rahvusvahelised kinnisvarainvestorid.
Sifi sõnul saaks Balti jaama piirkonna kujundamine olema suurem riikide vaheline projekt, kuhu oleksid kaasatud Saksamaa, Prantsusmaa ja tulevaste Euroopa Liidu riikidena ka Leedu, Läti ja Poola. Praegu pole veel teada, kui palju läheb maksma visiooni realiseerimine ja millises ulatuses see teostub.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele