Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kadunud juhiload sunnivad seadusega pahuksisse minema

    ?Sellises olukorras on võimatu abi leida. Politsei laiutab käsi, ARK ei anna enne ajutisi juhilube, kui oled elukohajärgsest politseist toonud tõendi, et sul lube ära pole võetud. Milleks selline bürokraatia,? on läinud nädalavahetusel Tartus kogu kadalipu läbi teinud Jaak Kortel nõutu.
    Jaak Kortelile jääb arusaamatuks, miks peab tooma tõendi elukohajärgsest politseist, kui suure häälega räägitakse ühtsest andmesidest ARK-ga. ?Kui mind tee peal kontrollitakse, läheb patrull autosse, teeb ühe telefonikõne, kontrollib, kas minu lubadega on kõik korras ja tuleb tagasi. Kaks minutit ja asi klaar. Kui ma aga hädas olen, ei saa miskipärast keegi mind aidata,? lausub Kortel.
    Samuti annab politsei teel olevale juhile ajutised juhiload, kui too liiklust rikub ja talle protokoll tehakse. ?Miks ei võiks anda mulle ajutised load ka siis, kui ma olen load ära kaotanud. Kehtigu nad siis vaid kas või üks päeva aga ma saan vähemalt koju sõita,? nendib Kortel.
    Kuna Korteli rahakott koos dokumentidega kukkus läinud reedel tõenäoliselt autost välja, ei olnud politsei nõus ka avaldust vastu võtma. Viimast pidas Kortel vajalikuks seetõttu, et politsei oleks asjast teadlik, kui keegi tema juhilube kasutades mingit pättust peaks hakkama tegema. ?See on ju isikut tõendav dokument, paljugi mis võib juhtuda,? lausub Kortel, kes ei arva Tartu politseist enam suurt midagi. ?Mis neist ikka arvata, kui mind sõna otseses mõttes pikalt saadeti. Pealegi hakkasid nad mulle rääkima liikluseksamist, mis tuleb enne uute lubade saamist teha, ehkki juba ligi aasta ei pea eksamit tegema.?
    Politseiameti pressiesindaja Indrek Raudjalg nentis, et politseil ei ole antud olukorras tõepoolest midagi teha. Otsesidet ARK-ga hakati katsetama alles eile, see millest räägiti, oli vastav eelkokkulepe. Seni kuni seda pole, peab tõendi võtma ARK jaoks elukohajärgsest politseiametist. Selline on seadus. Ja ajutisi juhilube ei saa politsei välja anda, kuna nad ei saa midagi vastu. Nii võib minna igaüks politseisse ja öelda, et load varastati ära, andke mulle ajutise load. Avaldust polnud politseil põhjust vastu võtta, kuna vargust ei toimunud ja kuritegu ei sündinud.
    Samas oli Raudjalg siiski seisukohal, et kui inimesel on dokumendid varastatud ja ta on politseisse avalduse esitanud, siis on võimalik seda teel olles kontrollida ja vaevalt keegi siis juhti kojusõidul trahvima hakkab. Kui load on lihtsalt kadunud ja politseil avaldust ei ole, sõltub edasine juba patrullist.
    Seega on ainus kindel variant paluda abi tuttavatelt, nagu seda tegi ka Kortel. Halvem variant on muidugi see, kui sadu kilomeetreid kodust eemal pole ühtegi tuttavat ja juht jääb lisaks rahakotile koos dokumentide ja pangakaartidega ilma ka mobiiltelefonist. Sellisel juhul ei jää tõesti üle muud kui tuima näoga edasi sõita ja loota, et vahele ei jää või et teel olev patrull olukorda mõistab.
    Ka meie ei paku ametlikult autojuhi teenust, ehkki me oleme aeg-ajalt sellele mõelnud. Võiks ju Eestis olla ametlikult teatud tasu eest võimalus tellida endale suvalisse punkti autojuht järele. Kas siis kui oled pisut napsitanud või on mingi muu põhjus, miks ise ei saa sõitu jätkata. Mõtete tasnadile see on senini jää nud ja ei oska hetkel küll öelda, kas see hakkab kunagi toimima või ei. Antud juhul aga ma usun, et me oleksime siiski inimest aidanud, kui ta oleks meie poole pöördunud. Iseasi, kas see talle just kõige odavam oleks tulnud. Kui arvestada Tartust Tallinnasse sõitu, ajakulu ja veel tagasisõidu otsa, siis alla 500 krooni ei oleks see kindlasti maksma läinud. Usun, et pigem rohkemgi. Teiseks on sellise sõidu eelduseks, et auto tehniline pass on alles või laseb kodust saata passi A poole. Enne ei hakka me ühtegi sõitu ette võtma, kui me ei ole kindlad auto päritolus.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.