• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 19.11.01, 08:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tee-ehitus neelab tuleval aastal 1,3 miljardit krooni

Teede ehituseks ja remondiks kulub järgmisel aastal 1,3 miljardit krooni, mis on taasiseseisvumisaja suurim rahapaigutus teede korrashoidu, kirjutab Eesti Päevaleht.
?See on Eesti absoluutne rekord, sest maanteeamet on juba ammu unistanud, et saaks miljardi piiri ületatud,? lausus maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus. Tema sõnul läheb umbes pool 1,3 miljardist teede ehituseks ja remondiks ning teine pool teehooldetöödeks.
?Teekatete taastusremondi mahajäämus on aastaid olnud küllaltki suur,? rääkis Sõrmus. ?Sarnase rahastamisskeemi jätkudes tekib võimalus, et Eesti võib aastate jooksul oma teed korda saada.?
Teedeehituse hiigelprojekt on eelkõige võimalik tänu Euroopa Liidu abifondi ISPA toetuse suurenemisele ja laenuvõtmisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõrmuse sõnul jääb Eesti lähiriikide seas teede kvaliteedilt kindlalt alla Soomele, kuid ka näiteks Leedule.
?Leedu on paremas olukorras, kuna neil on rahastamisskeem juba viis aastat paigas,? sõnas Sõrmus. ?Meil pidi küll teeseaduse kohaselt minema mootorikütuse aktsiisist 75 protsenti teede tarbeks, kuid hiljem alandati protsent 55ni.?
Maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Aare Pain ütles, et tee-ehitajatele on järgmiseks aastaks antud käsk ummikute vältimiseks liiklust võimalikult vähe segada.
?Näiteks tahame reedeti tipptundidel keelata teetööd, mis nõuavad alla 50 km/h kiirusepiirangut,? lausus Pain. ?Otsus on tingitud sellest, et reedeti on liiklus tunduvalt tihedam, kuna paljud inimesed sõidavad koju. Samuti tuleks 50 km/h kiirusepiirangut nõudvad teetööd keelata pühapäeviti.?
Teetöödest tingitud liiklusummikute vältimiseks kavatseb maanteeamet kehtestada ka reegli, et alla 50 km/h kiirusepiirangut ei tohi tee-ehitaja rakendada enam kui kahe kilomeetri pikkusel lõigul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele