• OMX Baltic0,24%305,75
  • OMX Riga0,32%878,35
  • OMX Tallinn−0,6%1 907,25
  • OMX Vilnius0,7%1 189,22
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,07%8 761,99
  • Nikkei 2250,25%39 270,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%95,54
  • OMX Baltic0,24%305,75
  • OMX Riga0,32%878,35
  • OMX Tallinn−0,6%1 907,25
  • OMX Vilnius0,7%1 189,22
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,07%8 761,99
  • Nikkei 2250,25%39 270,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%95,54
  • 03.01.02, 08:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läänemaalased võitlevad jäätrasside eest

Alanud on iga-aastane tants Läänemaa jääteede ümber. Riik rahastab vaid Vormsi-Rohuküla jäätrassi, kuid Lääne teedevalitsusel ei ole huvi taliteid rajada. Omavalitsustel pole aga raha, kirjutab Lääne Elu.
Noarootsi vallavanem Ülo Kalm ei osanud öelda, kas tänavu avatakse ametlikult jäätee Noarootsi ja Haapsalu vahel: 'Teede- ja sideministeerium otsustas, et Noarootsi-Haapsalu jäätee on kohaliku tähtsusega. Omavalitsusele on see lisaülesanne, raha meil ei ole. Oleme raha taotlenud, kuid see on hüüdja hääl.'
Jääteed jagunevad kaheks, on riiklikud ja ametkondlikud. Esimesi rahastab riik, viimastele peab raha leidma kohalik omavalitsus.
Kalmu sõnul on parematel talvedel püsinud jäätee kuni neli kuud. Normaalse ilma korral kulub selle hooldamiseks 60 000 krooni kuus.
'Praegu on OÜ Paralepa Sadama tegevdirektor Raivo Õiglas omal algatusel ning kulu ja kirjaga meile jäätee teinud. Ametlikult ei ole see avatud. Me küll sõidame, aga omal vastutusel,' rääkis Kalm.
Vormsi vallavanem Ants Varblane ütles, et ametliku jäätee avamiseks pole jääd veel piisavalt, aga Vormsi rahvas on juba käinud Haapsalus. Õiglas ajas trassi ette, saarlased märgistasid selle.
'Riik rahastab Vormsi-Rohuküla trassi, kuid tõenäoliselt ei saa tänavu sinna jääteed teha. Jäätee tuleks teha ikka sinna, kus jää on,' ütles Varblane, viidates jääle Vormsi ja Haapsalu vahel.
Lääne teedevalitsuse juhataja Vello Kippak on kindel, et kuni on parvlaevaühendus, ei ole jääteel mõtet. Ta usub, et jääteed kaovad üldse.
'Raha, mille omavalitsus kulutab taliteele, võiks anda vallaelanikele bensiini jaoks, tuleks odavam,' tegi ta ettepaneku. Kippak uskus, et tänavu saab Läänemaa siiski ametliku jäätee: 'Nädala pärast ehk hakkame uurima ja puurima.'
Lääne maavalitsuse majandusosakonna juhataja Harri Erman on veendunud, et teedevalitsus ei tohiks mõelda tulule, vaid peaks lähtuma inimeste huvist ja heaolust.
'Ükski tee ei ole tulus. Teedevalitsuse seisukohalt on jääteele kulutatud raha muidugi niisama hea kui maha visatud - tee sulab ju kevadeks ära. Milleks aga sõita 40 kilomeetrit ringi, kui sihtkohta saab kuue kilomeetriga. Peale selle sõiduaeg või kallis praamipilet,' rääkis Erman.
Ermani sõnul taotleb maavalitsus Noarootsi jäätee riiklikuks tunnistamist: 'Ma ei näe, et see oleks rohkem kohaliku tähtsusega kui Vormsi trass. Noarootsis elab rahvast isegi rohkem kui Vormsis.'
Ermani hinnangul võiks teha kas või tasulise jäätee: 'Olen nõus maksma kümme krooni, et hoida ära 40kilomeetrine ring.'

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.02.25, 16:42
Itaalia juured, mis on edukalt sillutanud tee Baltikumini ehk Pro Kapitali 30 aastat kasvu ja kvaliteeti
Pro Kapital Grupp AS asutati 1994. aastal Itaalia ettevõtja Ernesto Preatoni visionaarsel eestvedamisel, nähes võimalusi okupatsioonijärgsel, ent siiski tärkaval Baltikumi turul. Märgates nii Balti riikide kui ka Skandinaavia ja Mandri-Euroopa kultuurilisi ja majanduslikke sarnasusi, kasutas Preatoni ära esmaklassiliste maatükkide soodsat kättesaadavust strateegiat, mis seisnes suure arendusportfelli omandamisel ning pani ühtlasi vundamendi tänasesse ulatuvale eduloole.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele