EAS Ekspordiagentuur (EEA) käivitas uuest aastast Ekspordiplaani programmi, mille eesmärgiks on toetada Eesti ettevõtteid pika-ajaliste ekspordiplaanide koostamisel ja finantseerida plaanide elluviimist.
Uue programmi sihtgrupiks on Eesti kapitalil põhinevad eksportivad ettevõtted, mille ekspordikäive on alla 50 miljoni krooni.
EAS Ekspordiagentuur on ka eelnevatel aastatel pakkunud ettevõtetele finantstoetusi eksporditegevuseks. Nüüd käivitub toetuste skeem taas, kuid seekord uuel kujul. Erinevus varasemate programmidega võrreldes on suuremate toetuste, nõudlikumate tingimuste ning EEA-poolse tihedama koostöö abil toetuse efektiivsuse suurendamine.
Ekspordiplaani programm koosneb peamiselt kahest etapist - ekspordiplaani koostamisest ja plaani elluviimisest. Projektis osalev ettevõte koostab EEA ja vajadusel konsultandi kaasabil oma ettevõtte pika-ajalise (2-3 aastat) ekspordiarengu strateegia, kus nähakse ette strateegiliste eesmärkide saavutamiseks vajalikud turundustegevused ning nende eelarve. Seejärel esitatakse koostatud ekspordiplaan komisjonile hinnangu andmiseks. Komisjon valib konkursi korras välja parimad plaanid, millele antakse rahalist toetust. Pilootprojektis toetatakse 20 ettevõtte ekspordiplaanide koostamist ja 10 ettevõtte ekspordiplaanide elluviimist.
Ekspordiplaani elluviimisel on ettevõtte omafinantseeringu suurus vähemalt 50% plaani eelarvest. EEA poolt ühele ettevõttele eraldatava toetuse suurus on kuni 300.000 krooni. Toetuse summa kuulub tagasimaksmisele juhul kui ettevõtte ekspordikäive on projekti lõppedes kasvanud üle 50%.
Ekspordiplaani pilootprogrammis osaleda sooviv ettevõte peab esitama avalduse koos nõutavate lisadokumentidega EAS Ekspordiagentuurile hiljemalt 31. jaanuariks. Avalduse vorm on saadaval Ekspordiagentuuris, EAS-i regionaalsetes büroodes ning EEA koduleheküljel.
Seotud lood
Pro Kapital Grupp AS asutati 1994. aastal Itaalia ettevõtja Ernesto Preatoni visionaarsel eestvedamisel, nähes võimalusi okupatsioonijärgsel, ent siiski tärkaval Baltikumi turul. Märgates nii Balti riikide kui ka Skandinaavia ja Mandri-Euroopa kultuurilisi ja majanduslikke sarnasusi, kasutas Preatoni ära esmaklassiliste maatükkide soodsat kättesaadavust – strateegiat, mis seisnes suure arendusportfelli omandamisel ning pani ühtlasi vundamendi tänasesse ulatuvale eduloole.