Eestis väljatöötatud Linnuse kali jõudis Coca-Cola süsteemi kaudu Aafrikasse, kus suurfirma Nigeeria ja Maroko divisjonid testivad eestlaste üht lemmikkarastusjooki, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Initsiatiiv kalja kohta teabe saamiseks tuli lisaks Aafrika divisjonile ka Ungarist ja eelmise nädala lõpus Bahreinist,? ütles Coca-Cola Balti regiooni välissuhete juht Kerttu Olmann-Mõis. ?Kuna info on värske, siis tagasisidet veel saanud pole, kuigi tootenäidised on teele läinud.?
Olmann-Mõis kinnitas, et lihtsustatud äriskeemi kohaselt saadetakse positiivse vastukaja korral retsept huvitatud riikidesse. Seejärel alustatakse kalja tootmist kohalikus Coca-Cola tehases, turustades jooki sealse kaubamärgi all.
Millise kaubamärgi all kalja Aafrika maades tutvustatakse, seda Olmann-Mõis veel öelda ei osanud. Lätis saab toodet osta Pilskalna Kvasi nime all, mis tähendab tõlkes Linnuse kalja. Leedu turul kannab kali nime Bajoru Gira ehk Bojaaride kali.
Ösel Foodsi juht Kuldar Leis ütles, et ta vestles paar kuud tagasi Coca-Cola esindajatega, kes mainisid, et on kalja ka väljaspool Baltimaid maitsmiseks andnud ning positiivset vastukaja leidnud.
?See on ehe näide sellest, et on asju, mida meil ei olnud võimalik teha,? kommenteeris Leis. ?Suur korporatsioon saab aga läbi oma süsteemi luua tohutut sünergiat ning toodet üle maailma levitada.?
Seotud lood
Keskpangad ostsid ka mullu massiliselt kulda, suurimaks ostjaks kujunes Poola. Samas on turuosalistele aina selgem, et salaja ja jälgi segades on kullaturul suurimaks mänguriks siiski Hiina ja teised arenevad turud, kes soovivad oma reserve teistest riikidest (eelkõige USAst ja dollarist) sõltumatumaks muuta.