• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.01.02, 08:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kali jõudis Aafrikasse

Eestis väljatöötatud Linnuse kali jõudis Coca-Cola süsteemi kaudu Aafrikasse, kus suurfirma Nigeeria ja Maroko divisjonid testivad eestlaste üht lemmikkarastusjooki, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Initsiatiiv kalja kohta teabe saamiseks tuli lisaks Aafrika divisjonile ka Ungarist ja eelmise nädala lõpus Bahreinist,? ütles Coca-Cola Balti regiooni välissuhete juht Kerttu Olmann-Mõis. ?Kuna info on värske, siis tagasisidet veel saanud pole, kuigi tootenäidised on teele läinud.?
Olmann-Mõis kinnitas, et lihtsustatud äriskeemi kohaselt saadetakse positiivse vastukaja korral retsept huvitatud riikidesse. Seejärel alustatakse kalja tootmist kohalikus Coca-Cola tehases, turustades jooki sealse kaubamärgi all.
Millise kaubamärgi all kalja Aafrika maades tutvustatakse, seda Olmann-Mõis veel öelda ei osanud. Lätis saab toodet osta Pilskalna Kvasi nime all, mis tähendab tõlkes Linnuse kalja. Leedu turul kannab kali nime Bajoru Gira ehk Bojaaride kali.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ösel Foodsi juht Kuldar Leis ütles, et ta vestles paar kuud tagasi Coca-Cola esindajatega, kes mainisid, et on kalja ka väljaspool Baltimaid maitsmiseks andnud ning positiivset vastukaja leidnud.
?See on ehe näide sellest, et on asju, mida meil ei olnud võimalik teha,? kommenteeris Leis. ?Suur korporatsioon saab aga läbi oma süsteemi luua tohutut sünergiat ning toodet üle maailma levitada.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele