Üle 4 miljoni maksva kampaania eesmärk on tuua Tallinna ja seeläbi kogu Eestisse uusi investeeringuid Rootsimaalt.
?Rootsi tootmisettevõtted otsivad praegu aktiivselt uusi turge, kus tootmiskulud märksa madalamad. Oleks rumal seda huvi mitte ära kasutada ja lasta neil mujale minna,? rääkis Tallinna ettevõtlusameti ettevõtluse arendamise osakonna turundussektori juht Marju Kullassepp asja mõttest.
Tegu on ühele maale suunatud ajaliselt piiratud investeerimiskampaaniaga, mis algab 1. märtsil välimeedia väljapanekutega Tallinna ja Arlanda lennujaamas ja lõpeb 31. novembril kokkuvõtete tegemisega. Sellealane tegevus ei saa siiski veel otsa, sest kampaania ajal sõlmitud kontaktid jätkuvad edaspidigi.
Suurimad lootused on seotud Rootsi elektroonika- ja masinaehitustööstusega, kuid huvi loodetakse tekitada teisteski majandusharudes.
Tallinna linna algatatud kampaania ei sega korraldajate hinnangul kuigivõrd Eesti üldist mainekampaaniat, mis on palju laiema haardega. Pigem toetavad need teineteist. Sama kehtib Linnar Priimägi juhitava Tallinna mainekampaania kohta, mis on rohkem kultuurile ja turismile suunatud, selgitab Kullassepp.
Kullassepa sõnul on kampaania leidnud toetajaid nii Eestis kui ka Rootsis. Tugevalt on õla alla pannud Eesti Investeeringute Agentuur, mil on selle aasta algusest ka oma esindaja Stockholmis.
Konkursiga sellele kohale asunud Taave Vahermägi ütleb, et Tallinna linnavalitsuse kampaania toetab ühtlasi agentuuri esinduse kontori avamist Rootsi pealinnas. Samas on mainekampaania korraldajatel hea, kui üks inimene kogu aeg kohal on. Eesmärk ? tuua siia võimalikult palju raha ? on mõlemal üks.
Vahermägi sõnul olid rootslased algul tootva tööstuse maalt ärakolimise vastu, kuid nüüd on koguni sealsed ametiühingud leppinud selle kui paratamatusega.
Vahermägi hinnangul on Rootsil praegu juhtiv positsioon Eesti investeeringuteturul. ?Siin edukalt tegutsevad Rootsi ettevõtted, eriti aga osalus panganduses, loob uutele tulijatele nii vajaliku turvatunde,? leiab ta.
Tallinna mainekampaania sümboliks Rootsis on roheline õun ja sõnaks fresh ehk värske, mis peab sümboliseerima ühtaegu nii tugevust kui uusi võimalusi. ?Kui Saksamaal toimunud maailmanäitusel tõid meile kuulsust porgandid, siis Rootsis loodame õuna peale,? ütleb Hannoveris meie EXPO paviljoni juhatanud Marju Kullassepp.
Tallinna ettevõtlusameti turundusspetsialistid ei soovi siinse ettevõtluskeskkonna propageerimisel piirduda ainult Rootsiga. Miks mitte meie? ? seda küsimust on juba esitanud Taani ja Saksamaa saatkonna töötajad.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.