Kogu maailma kompaniid viskavad igal aastal tuulde 2,3 triljonit dollarit - summa, mis on võrdne USA riigieelarvega, kirjutatakse Aberdeen Groupi ettekandes, mille edastab Finansovaja Rossija.
25 suure rahvusvahelise kompanii väljaminekuid uurides selgus, et ostes lennukipileteid, bürootehnikat ja kantseleitarbeid (nn mitteotsesed korporatiivsed kulud MKK) maksavad kompaniid vahendajatele 8-10 protsenti tehingust.
Kogu maailma MKKde käivet hinnatakse 20 triljonile dollarile, millest hinnanguliselt 10 protsenti ehk 2,3 triljonit dollarit makstakse vahendustasuks.
Vene ajaleht kirjutab, et ainus tõhus moodus MKK arvelt kokku hoida on osta vajaminev otse tootjalt interneti vahendusel. Aberdeen Group"i andmeil kasutavad seda süsteemi üksnes 500 maailma 5000st suurkorporatsioonist. Tõsi, 2003 aastaks kavatsevad oma ostud automatiseerida 80-90 protsenti suurkompaniidest.
MKK on osa suuremast elektroonsest business-to-business (B2B)kaubandusest ehk tehingutest, mis tehakse eranditult tootjate vahel ilma, et oleks kaasatud jaemüüja.
Projekti 'Business-to-business - Rossija' analüütikute andmetel on B2B projekte Runetis praegu üle saja, kusjuures pooled neist tekkisid möödunud aastal.
Business-to-business portaali küsitluste järgi on ärimehed võrreldes analüütikutega B2B tehingute kasvu suhtes isegi optimistlikumalt meelestatud. Arvatakse, et 2004 aastaks kasvab nende maht vene internetis 19,6 mld dollarini. See oleks 12 protsenti kompaniide vahel tehtavatest tehingutest.
<#Finansovaja Rossija=http://www.fr.ru/Arhiv/2002/05/42.html>
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.