• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 12.04.02, 14:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parkimisametnik ei pea õigeks trahvi maksuks muutmist

Tallinna linnavalitsuse parkimisosakonna juhataja Ants Juhandi ei pea õigeks justiitsiministeeriumi mõtet muuta parkimistrahv maksuks.
Justiitsministeeriumis on valminud kava, mille eesmärk on kaotada parkimisametnike õigus teha trahvi autojuhile, kelle isik pole sündmuskohal tuvastatav ehk kaotada nn anonüümmenetlus. 'Põhimõtteliselt peab kontrolör ootama parkimiskorda rikkunud auto kõrval, kuni omanik välja ilmub,' ütles parkimisosakonna juhataja Ants Juhandi.
Trahvi nime muutmine maksuks tähendab seda, et isik ei maksa rikkumise eest mitte trahvi, vaid maksu. Karistusena mõeldud maksu suurus on kolme kordne ühe päeva parmistasu. 'Tallinna vanalinnas tähendaks see 3600 krooni maksmist ja Tartu mõnes äärelinna piirkonnas 15 krooni maksmist karistuseks. Viimasel juhul ilmselt mitte keegi parkimistasu ei maksaks,' ütles Juhandi.
Nn anonüümse menetluse kaotamise idee tõstatus Riigikohtu 5. märtsi otsusest, mille järgi juriidilised isikud ei pea neile kuuluvate autode valesti parkimise eest trahvi maksma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigikohtu otsusega vabanesid trahvi maksmise kohustusest kokku rohkem kui 80 000 auto omanikku. Oluline osa on siin 20 000-l alla kolme aasta vanusel autol, mis kuuluvad põhiliselt liisingufirmadele.
Juriidiliste isikutega seotud parkimistrahvide hulk on märkimisväärne, ainuüksi liisingufirmade arvetelt on kohtutäiturid trahve inkasseerinud rohkem kui 13 miljoni krooni ulatuses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele