Käimasolevat hooaega ette valmistades küsis ETV majandusajakirjanik Marica Lillemets Tallinna Sadama juhatuselt telesaatele ?Insider? 300 000 krooni sponsorraha, kuid sai juhatuse esimehelt Riho Rasmannilt eitava vastuse. Kaks nädalat tagasi süüdistas Lillemets sadamajuhte ?Insideris? korruptsioonis ja suurtes kuludes, kuid ei andnud sadamajuhtidele eetriaega süüdistustele vastamiseks. Küll aga oli saates sadama omaniku esindajana Liina Tõnisson.
?Insideri? peamiste rahastajate hulka kuulub Eesti Gaas, kes nullib ETVga sõlmitud sponsorlepinguga kriitikaohu Lillemetsa majandussaates. ?Meie nõue on, et saates ei räägitaks maagaasist halvustavalt võrreldes teiste kütustega,? ütleb Eesti Gaasi avalike suhete juht Maarika Saarna-Siiman. ?Kirjalikus lepingus selline nõue ei kajastu, kuid pean seda tavapäraseks ja normaalseks kokkuleppeks.?
Marica Lillemetsa sõnul pole temale sellist nõuet ei suulises ega kirjalikus vormis kunagi esitatud.
Seostada mullu juunis tehtud rahastamisettepanekut tänavu aprillis näidatud saate sisuga on ebaõiglane ja alatu, ütleb Lillemets. ?Sponsorleping keelab maksjal saatesse nii sisult kui ka vormilt sekkuda,? kinnitab ta.
?Hooaja alguses otsivad paljud ETV saated endale sponsoreid, ?Insider? pole erand. Oma saate võidavad eelarveraha eest ETVs üksnes teatud ajakirjanikud. Olen alati nõudnud ?Insideri? rahastamist ETV eelarvest, kuid mind on sunnitud sponsoreid kaasama,? räägib Lillemets.
Kõik saates Tallinna Sadama kohta esitatud väited on õiged, ütleb ASi Estonian Oil Services juht Arnout Lugtmeijer. Saates ainukese kriitika allikana esinenud Lugtmeijer arvustas sadamajuhte ohjeldamatu kulutamise ja valede otsuste pärast. ?Mina pole ?Insiderit? spondeerinud,? kinnitab Lugtmeijer.
Spondeeritud ajakirjanikutöö kujutab endast vähkkasvajat, millest ETV juhtkond pole suutnud praeguseni vabaneda, ütleb ETV programminõukogu liige Indrek Treufeldt. ?Sellel pole midagi pistmist vaba ajakirjandusega,? lausub ta.
Väited, et ajakirjanik võidab saateaja tänu sponsorrahale ja sponsor saab mõjutada telesaate sisu, ei pea paika, ütleb ETV arendusdirektor Jaanus Kõusaar. Alates juulikuust kaovad vastavalt seadusele ETV ekraanilt sponsorite logod ning ringhäälingu nõukogu on praegu välja töötamas lahendust, kuidas saadetele annetusi teinud ettevõtet ära märkida, lisas Kõusaar.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini