• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 30.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ameerika vedurid on kohal

Eile laadis Eesti Raudtee Koplis Balti-Vene sadamas maha kümme esimest Ameerikast saadetud General Electricu vedurit, millest loodetakse päästerõngast Eesti transiidi arengule. Vedurilaadimisele olid kohale kutsutud isegi meediaesindajad.
Hommikul kell kuus mahalaadimistöid alustanud transpordilaeva Annegret ees seisab kell pool üksteist neli alusvankrit ? kahe veduri jagu. Laeva lastiruumist paistab siniste katete all kümme vedurikabiini, mis tõstetakse maha eraldi ja asetatakse alusvankritele kail. Valget laeva oodanud raudteelane kinnitab, et keegi oli näinud kabiinide kollast värvi.
Laevast kairelssidele tõstetud alusvankri ümber koguneb paarkümmend kaitsevestides ja kiivrites meest. Vähem kui pooltel läheb kibedaks töötegemiseks: midagi keeratakse altpoolt ja midagi koputatakse ülevalt. Ülejäänud seisavad summas ümber, käed taskus ja asjatundlik ilme näol.
Siis paiskub meestesumm laiali ning raudtee avariiteenistuse veoauto tõmbab sõidukorda seatud alusvankri liikvele.
Oskar Kalmus Eesti Raudtee veeremiteenistusest, kes juhib kogu üritust, räägib kai serval kellegagi soome keeles juttu. Ta üksnes mühatab, et vedurioperatsiooni tutvustamiseks pole hetkegi mahti ning astub väärikust rõhutaval sammul üle platsi, sulades alusvankrit ümbritsevasse meestesumma.
Mustas ülikonnas noor mees ronib krapsakalt mööda Annegreti treppi pardale ja väljendab õrna slaavi aktsendiga eesti keeles Eesti Raudtee veduritehingu suhtes umbusaldust. Ta tutvustab ennast Balti Laevaremonditehase projektijuhi Raimond Morgensonina.
Eesti Raudtee idee rajada Ameerikast toodud veduritele remondibaas Tallinna on tobe, sest Tapa depoo jääb tööta, kuulutab Morgenson. Samuti lagundavad Ameerika vedurid väga kiiresti ära Eesti raudteed ja kogu transiidiäri kukub kokku, räägib ta irooniliselt nina kirtsutades. Morgenson täpsustab, et Eesti raudteed on ehitatud 25tonnise teljekoormusega veduritele, praegu maha laaditavad on aga 31,75tonnise koormusega.
Täna õhtul veavad Ukraina päritolu transpordivedurid Ameerikast toodud vedurid Eesti Raudtee remondibaasi, kus neile paigaldatakse signalisatsiooniseadmed. 11. juuniks peavad esimesed vedurid olema sõidukorras, sest siis esitleb Eesti Raudtee neid Balti jaamas valitud publikule.
Tõenäoliselt on raudteeamet, kes käis Eesti Raudtee suuromaniku BRSi kulul Ameerikas veduritega juba varem tutvumas, selleks ajaks jõudnud kinnitada vedurite testimistulemused ja andnud loa nende kasutamiseks.
Kõik 74 General Electricu vedurit jõuavad Eestisse aasta lõpuks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele