Defineeritud kontseptsiooni teostus valmis pikaajalise töö tulemusena, kuid tänu Saksa Posti logistiliste suurfirmade koostööle paisatigi see uus projekt turule. Projekti algusjärgus hindasid DHL ja Danzas üheskoos, milliseid võimalusi loob klientidele koostöö kahe suure transpordimaailmas tuntud gigandi vahel. Selleks tuli leida milline on toodete/teenuste sünergia ja ka selline koostoime loob parema tulemuslikkuse mõlemale firmale.
Kuna turu vajadused viitasid selgelt projekti tulemuslikkusele, siis alustasid DHL ja Danzas juba eelmise aasta algusest täieliku logistiliste teenuste paketi pakkumisega ehk nn ?kõik-ühest-kohast? teenusega.
Uut trendi iseloomustavad võtmesõnad nagu üks globaalne logistiline partner, tarneahela nähtavus-läbipaistvus, lihtsus, paindlikkus, konkurentsieelis, uuenduslikkus ja areng. Lisaks tagavad konsolideeritud saadetised parema kontrolli ja kvaliteedi ning kasvab efektiivsus ja mastaabiefekt, mis viivad logistilised kogukulude vähenemisele. Tulevikus aga integreeruvad IT süsteemid.
DHLi ja Danzase esimesed koostööprojektid on aset leidnud Euroopas ja Põhjamaades. Näiteks on FIATi müügijärgne logistika üles ehitatud kahe brändi koostööle. Samasugune koostöö toimib ka Hewlett-Packard?il , kus remonti vajavad saadetised toimetatakse integreeritud pakkumise alusel parandus-hoolduskeskustesse Rootsis Danzase ja Prantsusmaale DHLiga.
ASKO TALU
TNT Eesti AS Juhataja
Ettevõtete ühinemised või koondumised ühe emafirma alla on maailmas saanud juba suhteliselt tavaliseks, seda ka transpordi- ja logistikasektoris.
Kõik sellised protsessid ei ole lihtsalt teostatavad kuna erinevate firmade efektiivne koondumine-integreerimine lõpptulemust silmas pidades on väga pikk ja vahel ka valulik protsess. Seda viimast juhul kui ettevõtted ühinevad ja osa töötajaid lihtsalt jääb üle, nii juhtkonna kui ka tavatöötaja tasandil.
Saksa Post on otsustanud jätta mõlemad kaubamärgid iseseisvalt toimima. Mõte aktiivsest ristmüügist on muidugi õige ja loogiline, kuid kliendi ehk praktilise poole pealt on väga raske ette kujutada selle töö efektiivsust. Peavad ju mõlema ettevõtte müügiinimesed juurde õppima teise ettevõtte teenused, et vähemalt mingil määral kliendile neid pakkuda (kuigi otsene müük ei ole lubatud). Ettevõtted kes mõlemad oma tegevusvaldkonnas teenuseid pakuvad on erinevad. Erinev võib olla ettevõtte töökultuur, klienditeeninduse tase, töötajate motivatsioon jne. See tähendab seda, et klient võib saada erineva tasemega suhtumist või kontakti.
Hetkel kuum
Investorite seas on FedEx ja Foxconn
11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini
Ühiste logistiliste lahenduste pakkumist saab kiiremini muuta efektiivsemaks kui pannakse paika ühised eesmärgid, väärtused, protseduurid jne.
Näiteks on TNT teenustevalik palju laiem kui lihtsalt kullerteenused, pakkudes ka kindla graafikuga autotransporditeenuseid, terviklike logistikalahendusi ja nõudlikeimale klientidele ka erilahendusi. Ehk kõik see, mida kaks ettevõtet hakkavad koos pakkuma. Kindlasti on huvitav jälgida ühte gruppi kuuluva kahe erineva brändi arengut läbi koostöö nii Eestis kui ka terves maailmas.
Autor: Evert Kreek
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini