Minister Toivo Jürgenson kirjutas viimasel tööpäeval alla lepingule, millega riik tellib Edelaraudteelt vähem reise, ent jätab dotatsiooni samaks.
Riigitellimuse kohaselt jäi poole vähemaks ronge Tallinna-Pärnu ja Tallinna-Türi liinidel ning kolmandiku võrra Tallinna-Viljandi liinil. Edelaraudteelt riigi poolt tellitavate rongikilomeetrite maht vähenes juunist ettevõtte infrastruktuuril keskmiselt kolmandiku võrra, varasemalt 64 047-lt 43 248 rongikilomeetrile kuus.
Tallinna-Narva rongi lisandumisega suurenes küll riigitellimus Eesti Raudtee infrastruktuuril sõitvatel liinidel juunist keskmiselt 44 147-lt 52 950 rongikilomeetrile kuus, kuid kokkuvõttes vähenes siiski Edelaraudteele riigitellimuses rongikilomeetrite maht juunis võrreldes aasta algusega 11 protsendi võrra, 96 198 rongikilomeetrile keskmiselt kuus.
Arvestades, et riigi Edelaraudteele eraldatav dotatsioon jäi tänavu varasemale tasemele, tõusis juunis keskmine riigi finantseeritud rongikilomeetri maksumus maiga võrreldes 13,5 krooni ehk 12,5 protsenti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Rongikilomeetri maksumus on suurenenud, sest riik on vähendanud avaliku reisijateveo mahte, aga ettevõtte püsikulud on jäänud samaks,» kommenteeris raudteeameti peadirektor Oleg Epner.
Tänu rongiliinide optimeerimisele suurenes esimese viie kuuga ehk enne osa liinide sulgemist mullusega võrreldes ligi kolmandiku võrra Edelaraudtee reisijate arv, 613 000 reisijani.
Toivo Jürgensoni sõnul ei ole tema kingitusi teinud ning kogu arvestusega tegeles raudteeamet, mistõttu võimalike vigade kohta tuleks aru pärida nendelt. Viimasele tööpäevale sattumine oli aga omakorda juhus. Mitmete liinide vahetamine kallima Narva-liini vastu oli aga Jürgensoni kinnitusel avalikkuse surve.