• OMX Baltic0,49%304,17
  • OMX Riga−0,1%867,72
  • OMX Tallinn0,4%2 007
  • OMX Vilnius−0,05%1 206,83
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 1000,03%8 587,3
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,16
  • OMX Baltic0,49%304,17
  • OMX Riga−0,1%867,72
  • OMX Tallinn0,4%2 007
  • OMX Vilnius−0,05%1 206,83
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 1000,03%8 587,3
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,16
  • 27.08.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Probleeme transpordifirmadega ennetab läbirääkimine

Maersk Logistics Eesti AS tegevjuht ja Eesti Logistikaühingu juhatuse esimees Illimar Pauli arvates on suurimad arusaamatused transpordis tingitud puudulikest eeltöödest ja kiirustamisest.
Teenusepakkuja liiga kiirel tööleasumisel, millele ei eelne pikemat arutlemist, on enam kui kindel, et lõpuks on mõlemad osapooled rahulolematud, sest ei ole piisavalt mõistetud vastaspoolt ning toimitakse oletuste põhjal. ?Sageli tekitatakse ootamatuid kulusid, mida keegi hiljem kompenseerida ei soovi,? ütles Paul. ?Logistikafirmadesse, kes on kohe nõus teostama ükskõik millist ülesannet, tasub suhtuda ettevaatlikkusega, sest tavaliselt nende ülevoolav entusiasm taandub kiiresti juba esimeste probleemsituatsioonide tekkel.?
Paul vaatleb tähelepanuväärse arusaamatuste tekkepõhjusena ka logistikafirmade poolset "ülemüümist". See tähendab, et kliendilt tellimuse võitmise nimel lubatakse kliendile täita midagi üliriskantset või isegi praktiliselt teostamatut. Paulil tekkis paar aastat tagasi arusaamatusest tingitud viga kliendiga, kellele teostati lepingujärgset 14 treilerikoormast koosnevat eksportvedu. Üsna koostöö algfaasis selgus, et vedude arvu on võimalik optimeerida suuremate treilerite kasutamise kaudu 13le ilma lisakulutusteta. Samasugune ettepanek tehti ka kliendile. Kompensatsiooniks taotles Paul 1/3 kokkuhoitud kulust, millega klient nõustus. Kogu tegevuse viga seisnes selles, et jäeti tingimus kirjalikult vormistamata. Kui lepingu lõpliku täitmise järel saadeti kliendile arve kokku lepitud kompensatsioonisummale, keeldus viimane maksmast. ?Kahjuks sellega ka senine hea koostöösuhe lõppes, sest üks osapooltest tundis end petetuna,? märkis Paul.
PC Kaubamaja ostujuhi Raido Vare sõnul ostavad nemad sisse veoteenust mitmelt firmalt, kuid probleeme pole veel ette tulnud. Sekeldusi piiridel on esinenud, kuid need pole teenusepakkuja põhjustatud, pigem ikka tollitöötajate viga.
Severi Kaubanduse AS kasutab välismaalt kauba sisseveoks ja Eestisiseseks laialiveoks transpordifirmade teenuseid. Firma sisseostu- ja logistikajuht Artjom Ananjev märkis, et suureks probleemiks on kauba kadumine teekonnal. Poola piiril pidi olema tavaline, et töötajad panevad mõned kastid endale kõrvale. Ananjev nimetas probleemiks veel kauba transporti mittevastavates tingimustes.
Autor: Lauri Levo

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele