Kuigi seda innovatiivset koolitusvormi rakendatakse juba aastaid, leiavad mõned koolitusspetsialistid veel täna võhma vaidlusteks selle üle, kas ekoolitus on meetod või vahend. Õppija jaoks polegi see tähtis. Palju tähtsam on teada, et e-koolitus on üks alternatiivne võimalus iseseisvaks teadmiste ja oskuste täiendamiseks.
Karjääri planeerimise e-kursusest nagu ka mistahes teisest e-õppe kursusest on karjäärimeelsel inimesel mugav osa võtta, sest kindlatel päevadel ja kellaaegadel ei pea kusagile kohale minema ? saab ise nii õppimise aja kui ka koha üle otsustada. Siiski on kasulik enda jaoks plaan paika panna, et karjäärikoolis käimine ei ununeks. Iseõppimine kohustab aega planeerima, eesmärke seadma ning nõuab piisavalt enesedistsipliini, et sel ette võetud teel püsida.
Iseseisva õppimise juures on veel oluline, et korraga liiga suurt tükki ette ei võetaks. Mõistlikuks peetakse kuvari ees ninapidi materjalides veeta 30?40 minutit ? selle ajaga jõuab paraja hulga materjale läbi töötada ja teema enda jaoks selgeks mõelda. Samuti ei jää virtuaalkoolituse tõttu muud igapäevased töised ja kodused toimetused tegemata.
Erinevalt tavakoolitusest on õppijal iga kord kursusele sisenedes hea võimalus läbitud teemasid korrata.
Tiina Saar
CV-Online tootejuht
Küsitluste läbiviimine, foorumid ja tagasiside pärimine töösoovijatelt on näidanud, et tänases ühiskonnas pole töömaastikul sugugi lihtne orienteeruda. Tööturult leiab mitmeid lõhesid, mis töö leidmise, tööle saamise ja tööl püsimise protsessi raskeks muudavad:
ametinimetuste rohkus ja nende sisu ebaselgus;omandatava hariduse seos tulevase ametiga;pikas perspektiivis õigete kutsealaste valikute tegemine;ühtsed kandideerimisprotsessi juhised (dokumendid, testid, intervjuud jne);puudulik enese määratlemine, oskus ennast tööalaselt müüa jpm.
Hetkel kuum
Kõik kopterites olnud inimesed hukkusid
Kõike seda ja palju muid karjääritarkusi täna koolis ei õpetata, sest puudub ühtne karjäärinõustamise süsteem. Sama puudutab ka täiskasvanuid, kes ühel või teisel põhjusel ametialaselt takerdunud on ? kas on nende haridusalane ettevalmistus kaotanud akuutsuse või puuduvad oskused konkurentsi tingimustes läbi lüüa.
Töökoha kaotamisel ilmneb kõige selgemini see, et inimestel puudub ettevalmistus uue olukorraga toime tulla ja ennast uuesti järjele aidata. Kõigepealt tekib paanika, seejärel püütakse valimatult erinevatele ametikohtadele kandideerida, saadakse hulgaliselt äraütlemiskirju ja kaotatakse igasugune usk endasse.
Sealt pole pikk tee heitunute ridadesse või lepitakse mõne mitterahuldava ametikohaga, et samas nõiaringis peagi tagasi olla. Seda mitte ainult lihtsamate ametiprofiilidega hulgas, vaid ka spetsialistide ridades, kellel tööturul toimetuleku oskustest puudu jääb.
Kõige selle vastu on rohtu. Parimaks rohuks oleks karjäärinõustamiskabinettide ja vastavate spetsialistide rohkus, kus inimesed võimalikke probleeme juba ennetada saaksid. Kuniks Eestis karjäärinõustamisteenus kõigile veel piisavalt kättesaadav pole, kulub ära igasugune eneseabi.
Aivar Lumi
ABB Kunda Service ASi insener
Kursust alustades lootsin ennast näha läbi intervjueerijate silmade. Tahtsin selgust saada mängureeglites, mis toimivad tööjõuturul. Olen enesele seadnud isiklikud karjäärialased eesmärgid ja see kursus andis terve rea erinevaid võimalusi nende realiseerimiseks. Keerulisem oligi küsimustikule vastuseid otsides selgusele jõuda iseeneses ? mida ma soovin, millised on vastavad võimalused ja kas ma olen selleks valmis. Sellised materjalid oleksid võinud olla kättesaadavad palju varem.
Mis oli keerulisim? Koolituse lähteülesanne ? olla aus enese vastu. Ilma selleta oleks jäänud loodetav tulemus arvatavasti kesiseks.
Mis häiris? Programmi universaalsus ? võiks olla 3 võimalust ? tudengid, õitsev keskiga ja kuldne teine noorus.
Kuidas hindate sellist õppemeetodit? Väga südamelähedane ? võimaldab vabadust ajavalikul, ei sega töötamist.
Autor: Kristi-Jette Remi