• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,11%39 807,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,11%39 807,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 05.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asukohaturundus tõstab maakondade mainet

Kas on see juhuslik, et kusagil linnas, vallas, maakonnas aetakse jonnakal viisil eriskummalisi asju: pestakse ?Linna Pead?, korraldatakse Paunvere väljanäitusi või Kabala kablutamisi.
On see paiga reklaam, müümine, kohaliku identiteedi loomine? Milleks seda vaja on ning kuidas seda tunnet siiski tekitatakse?
Kohaliku identiteedi arendustegevus asukohaturundus osana, on kujunemas avaliku sektori üheks kirjapanemata ülesandeks. See on üheks mitmetest võtmeteguritest, et paigast kujuneks terve, edukas ning elujõuline elukeskkond.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõlama jäävad paigad, kes on enda turundustegevusega teadlikult tegelenud, et nii enda piirkonna elanike kui ka külaliste jaoks alateadvuses positiivseid emotsioone tekitada. Paljude jaoks on ja vähemalt lähiajal ka jääb Pärnu linn suvepealinnaks, Tartu ? heade mõtete linnaks jne.
Mida asukohaturundus turundab? Paika, mõttelaadi, vaatamisväärsusi, elamusi? Kus kohast tulevad ideed mida turundada? Kas on võimalik turundada paika ?laenatud? ideede abil? Millist rolli mängi kohaliku identiteedi arendus asukohaturunduses?
Asukohaturunduseks võiks nimetada piirkonna atraktiivseks ja meeldejäävaks muutmist läbi selleks valitud õigete turundusmeetmete. Asukohaturunduse tegevuse peamisteks komponentideks on: piirkonna maine kujundamine, piirkonnaga seotud sihtrühmade rahulolu tõstmine (kohalikud elanikud, potentsiaalsed elanikud, turistid, ettevõtjad jne) ja nende arvamuse uurimine, piirkonna esitlemine, reklaamimine, turustuskanalite valimine, kasutamine ja kohaliku identiteedi loomine.
Asukohaturunduse tegevuse planeerimine käib läbi strateegiliste ja taktikaliste plaanide, auditite ja uuringute. Asukohaturundus on suunatud uudsusele, omapärale, parimatele tingimustele, mida pakutakse aktiivselt väljapoole. Samal ajal tugineb asukohaturundus paiga kordumatule väärtusele ? inimestele koos nende väärtuslike ideedega.
Et paikkond saaks ennast müüa kui terve ja elujõuline piirkond, peaks olema tagatud järjepidev tegevus ühe võtmeteguriga ? lokaalse ehk kohaliku identiteedi tootmisega. Kohaliku identiteedi arendus on järjepidev töö ? paiga olemasolevate väärtuste, isikupära ja loomingulisuse baasil toodetakse kohalikku identiteeditunnet. Tunnet, mis paneks inimese tundma, et ta on selle paigaga seotud ja ta tahab selle paigaga ennast seostada.
Kohaliku identiteedi loomise alla kuulub töö väärtust loova inimeste ja ühingute võrgustikuga, järjepidev PR töö, elamuste pakkumine nii kohalikule elanikkonnale kui ka linna külalistele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele