• OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 20.12.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõiduauto erisoodustuse määrus tuleb viia kooskõlla põhiseadusega

Eesti Päevaleht Online´i sõnul oli õiguskantsler leidnud, et minister peab andma määrusi üksnes täpses vastavuses seaduse volitusnormidega ning arvestama seadusandja kehtestatud õiguslike piiridega, mis on kooskõlas õigusriigi ja võimude lahususe printsiibiga.
Õiguskantsleri arvas, et olukorras, kus sõiduauto erisoodustuse maksustamisel kehtib tervikmäär, mida rahandusministri määrusega iga-aastaselt tõstetakse, muutub algselt tulumaksuna kehtestatud kohustus uueks maksuks. Seega on minister sisuliselt kehtestanud iseseisva objektiga maksu.
"Auto kasutamine töösõitudeks ei saa olla rahaliselt hinnatav hüve ega erisoodustus. Kui määrusega hakatakse praktikas maksustama osaliselt ka töösõitude kulusid, siis muutub maks erisoodustusest täiesti omaette maksuks, mis peaks olema sätestatud eraldi seadusega," teatas Jõks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jõks osundas, et rahandusminister ei tohi määrusega mõjutada riigieelarvesse laekuvate tulude suurust. Kuna seda tehti, siis kehtestatakse sisuliselt avalik-õiguslik rahaline kohustus.
TV3 andmetel pole rahandusminister Harri Õunapuul kavas jaanuarist 2000 kroonini tõusvat autode erisoodustuse hinda kehtestavat määrust muuta. Sellisel juhul kavatseb õiguskantsler pöörduda Riigikohtu poole.
Järgmise aasta riigieelarvesse on plaanitud autode erisoodustusmaksust koguda 440 mln krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele