• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,77%45 652,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,77%45 652,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 20.12.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõiduauto erisoodustuse määrus tuleb viia kooskõlla põhiseadusega

Eesti Päevaleht Online´i sõnul oli õiguskantsler leidnud, et minister peab andma määrusi üksnes täpses vastavuses seaduse volitusnormidega ning arvestama seadusandja kehtestatud õiguslike piiridega, mis on kooskõlas õigusriigi ja võimude lahususe printsiibiga.
Õiguskantsleri arvas, et olukorras, kus sõiduauto erisoodustuse maksustamisel kehtib tervikmäär, mida rahandusministri määrusega iga-aastaselt tõstetakse, muutub algselt tulumaksuna kehtestatud kohustus uueks maksuks. Seega on minister sisuliselt kehtestanud iseseisva objektiga maksu.
"Auto kasutamine töösõitudeks ei saa olla rahaliselt hinnatav hüve ega erisoodustus. Kui määrusega hakatakse praktikas maksustama osaliselt ka töösõitude kulusid, siis muutub maks erisoodustusest täiesti omaette maksuks, mis peaks olema sätestatud eraldi seadusega," teatas Jõks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jõks osundas, et rahandusminister ei tohi määrusega mõjutada riigieelarvesse laekuvate tulude suurust. Kuna seda tehti, siis kehtestatakse sisuliselt avalik-õiguslik rahaline kohustus.
TV3 andmetel pole rahandusminister Harri Õunapuul kavas jaanuarist 2000 kroonini tõusvat autode erisoodustuse hinda kehtestavat määrust muuta. Sellisel juhul kavatseb õiguskantsler pöörduda Riigikohtu poole.
Järgmise aasta riigieelarvesse on plaanitud autode erisoodustusmaksust koguda 440 mln krooni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele