Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijakaitseamet trahvis novembris 107 ettevõtet
Tarbijakaitseamet kontrollis novembris kokku 352 kaubandus- ja teenindusettevõtet, kontrollimise põhjal määrati rahatrahve 107 õigusrikkujale.
Trahve määrati kokku 106 200 krooni ulatuses, teatas tarbijakaitseamet.
Tarbijad esitasid novembris 112 avaldust, kaubanduse kohta 60 (53,5% üldarvust), millest 50 olid seotud tööstuskaupadega ja 9 avaldust puudutas toidukaupu.
Teenuste kohta laekus 44 pretensiooni, avaldused jagunesid väga erinevate valdkondade vahel.
Reklaami kohta laekus 5 avaldust, millest 3 puudutasid toidukaupade reklaami.
Tarbijakaitseameti info ja nõustamise telefonil 6 201 707 selgitati 849 tarbijale, kuidas kaitsta oma õigusi ning esitada pretensiooni teenuse või kauba müüjale.
Kaupade ostuga kaasnenud arusaamatuste lahendamiseks pöördus infotelefonile 684 tarbijat. Valdavalt ei oldud rahul tööstuskaupade kvaliteediga (647), sealhulgas jalatsiprobleemidega pöörduti 240 korral. Tehnikakaupade garantiiga pöördus ametisse 49 tarbijat. Toidukaupadega oli probleeme 37 juhul.
Teenustega seoses helistati 165 korral, sh 31 tarbijal oli probleeme kommunaalteenustega (küte, vesi, jne). Teenindusettevõtete tööd (keemiline puhastus, turism, remondi- ja ehitustööd jne) puudutas 134 kõnet.