Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jäämurdjate omanikud ründavad Eestit

    Kui ettevõtjad ja ametnikud avaldasid eile hommikul kartust, et jäämurdjate leidmine võib põhjustada naaberriikidega teravat konkurentsi, siis õhtuks pakkusid juba viis laevaomanikku Veeteede Ametile tehingut.
    ?Homseks ootame lisaks uusi pakkumisi,? ütles ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimets. ?Praegu järgneb üks kõne teisele, kus küsitakse, kas meil ikka raha on.?
    ?Valitsus teenis raha eraldamisega jää murdmiseks au ja kuulsuse,? ütles naftatransiidiettevõtte AS Pakterminal nõukogu esimees Aadu Luukas. ?Olukord läheb keeruliseks kuu lõpus ja nüüd on ainuke küsimus, kuidas on võimalik jäämurdjat turult leida.?
    Pakkumiste rohkus võimaldab Veskimetsa sõnul tingida hinda ja esitada nõudeid jäämurdjate tehnilisele seisundile. ?Me ei pea nüüd ühe korraga vastu võtma laeva, mis on viis aastat seisnud ja nüüd tolmust puhtaks pühitud,? lausus Veskimets.
    Lähipäevil kuulutab Veeteede Amet välja ühelt pakkujalt eelläbirääkimistega riigihanked kahele jäämurdjale.
    Esimesena võib Eestisse jõuda veel nädalapäevad Põhjameres töötav soomlastele kuuluv Zeus. Teise laeva puhul on tehtud pakkumisi Euroopa riikidest näiteks Taanile kuuluvalt Gröönimaalt.
    Eile hommikul Saksamaalt loodetud jäämurdja rentimine nurjus, sest laev saadeti Prantsusmaa rannikule naftareostust likvideerima.
    Veeteede amet hoiab läbirääkimiste üksikasju jäämurdjate omanikega saladuses, sest kõne all on miljonite kroonide suurused summad, lisas Veskimets.
    Valitsus otsustas eile õhtusel kabinetiistungil maksta erakorraliselt 100 miljonit krooni jää murdmiseks, et vältida laevateede külmumisega ähvardavat majanduskahju, ütles peaminister Siim Kallas.
    Majandusministeerium loodab kahe päevaga sõlmida kokkulepped kahe võimsa jäämurdja rentimiseks, kinnitas minister Liina Tõnisson.
    Praegu töötavad Tõnissoni sõnul kõik Eesti sadamad talvise graafiku alusel. Põhjaranniku sadamatest viib laevu vabasse vette Veeteedeameti jäämurdja Tarmo, Pärnu sadamat teenindab soomlastele kuuluv Protector.
    Valitsuse poolt eraldatava rahaga loodetakse Eesti laevateid käigus hoida aprilli lõpuni, sest rasked jääolud võivad kesta nii kaua, rääkis Tõnisson.
    Kevade poole võib kõne alla tulla mõne väikesadama sulgemine, sest võib jää tuulte mõjul hakata liikuma ja moodustada läbimatuid kuhjatisi, selgitas ta.
    Vaatamata erakordsetele jääoludele jätab majandusministeerium laevaomanikelt kogutava jäämurdmistasu endiseks.
    Laevaomanikelt kogutav maks ei kata jäämurdmise kulutusi ka soojadel talvedel, sest ainuüksi riigile kuuluva jäämurdja Tarmo ülalpidamiskulud on suured, väitis Tõnisson.
    Valitsus ei kavatse arutada seni olemasolevale Tarmole lisaks uue võimsa jäämurdja ostmist, sest peab väga külmade talvede harva esinemise pärast õigeks jäämurdjate rentimist, põhjendas Kallas.
    Eelmisel aastal tegid merendusasjatundjad valitsusele ettepaneku tellida välismaalt uus võimas jäämurdja mille maksumus võib olla 150-200 miljonit krooni.
    Valitsus otsustas eile õhtul eraldada lõviosa erakorraliseks jäämurdmiseks kuluvast rahast ASi Tallinna Sadam mullu teenitud dividendide arvelt eeloleval teisipäeval, teatas majandusminister Liina Tõnisson.
    ?Rahandusministeerium saab juba eeloleval teisipäeval eraldada Tallinna Sadama dividendide arvelt 90 miljonit krooni kahe jäämurdja rentimiseks välismaalt, sest valitsuse istung kinnitab siis eilse otsuse,? ütles Tõnisson.
    Praegu töötavatele jäämurdjatele lisakütuse ostmiseks makstakse 10 miljonit krooni valitsuse reservist.
    ?Kui talvehooaeg lõppeb ja tegelikud jäämurdmise kulud kokku lüüakse, saab valitsus taotleda Riigikogult kulude katmist stabiliseerimise reservist või riigieelarvest,? lisas Tõnisson.
    Kokku maksab valitsus erakorralisteks jäämurdmistöödeks tänavu 100 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.