Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PwC: Venemaal on vaenulikum investeerimiskliima
Venemaal on Kesk ?ja Ida-Euroopa jaekaubandusturgudest kõige vaenulikum investeerimiskliima, selgub PricewaterhouseCoopersi uurimusest.
Hoolimata vaenulikust investeerimiskliimast on Venemaal parimad eduväljavaated, selgub samast uurimusest.
Uurimus haarab Venemaad ja lisaks veel kaheksa Kesk ?ja Ida-Euroopa riiki, võttes kokku olulisimad faktorid ja turusituatsioonid.
PwC uuringust järeldab, et investeerimiskliima, piirangud seadusandluse poolt ja riikide suhtumine välisinvesteeringutesse on riikide lõikes oluliselt erinevad.
Leitakse, et hetkel on Bulgaarias, Leedus, Rumeenias ja Venemaal jaekaubandusturg kasvav, Ungaris ja Slovakkias hakatakse jõudma turuküpsuse faasi, samas kui Tsehhis ja Poolas on turgude areng selgelt peatunud. Seadusandluse seisukohalt on kõige liberaalsemad Tsehhi, Ungari ja Leedu; Rumeenias, Bulgaarias ja Slovakkias on olukord pidevalt muutuv, Venemaa seab endiselt tugevaid piiranguid turule tulijaile.
Rääkides turule sisenemisest ja võimalikest eduvõimalustest, leiab PwC, et enam arenenud Kesk-Euroopa riikides on oodata uut arengulainet jaekaubanduses, seda eelkõige tänu potentsiaalile väikelinnades ja maapiirkondades. Samuti oodatakse ostujõu kasvu Poolas ning tuuakse eraldi esile Leedu kui täna sisuliselt jagamata turg.
Uurimus hindab ka välisinvestorite väljavaateid ja annab soovitusi riikide lõikes turule sisenemiseks: Tsehhi, Poola ja Rumeenia turgudele sisenemise väljavaadetesse suhtutakse ettevaatlikult, samas kui Ungaris ja Slovakkias leitakse jaemüüjatel veel võimalusi olevat turu haaramiseks. Leetu ja Bulgaariasse investeerimises nähakse võrdlemisi häid väljavaateid. Tugevalt tuuakse esile Venemaa turu potentsiaal ning antakse selge soovitus turule sisenemiseks.
Tõnu Pekk, PwC Advisors konsultant kommenteeris: ?Kuigi antud ülevaade ei analüüsi otseselt Eesti jaekauba turgu, on tema sõnum ühene - ELiga liitumisel tekib suund regionaalsete ettevõtete moodustumisele ning seetõttu on Eesti jaekaupmeestel väga oluline jälgida, mis toimub Kesk-Euroopa turgudel. Meie lõunanaabrite turul tegutseb juba ligi miljardi euro suuruse käibega ettevõtte - VP Market - ning kindlasti ei ole selline käive kaugeltki veel piir, millel suurusest tulenevate kulude kokkuhoiu poole püüdlevad jaekaubanduskontsernid peatuvad. Antud ülevaade näitab ka, et igas riigis on edukas erinevat tüüpi jaekaubanduse formaat ning eduks ei piisa ainult ühte tüüpi formaadi viljelemisest.?