Rivo Sarapik • 10. november 2003 kell 22:00

Logistikategu 2002 esikolmik selgunud

Logistikategu on konkurss, kus Eesti logistikaspetsialistid hindavad firmade tehtud logistikaparendusi.

Sel aastal esitatud parenduste puhul hindas 400 Eesti logistikaspetsialisti nende tulemust, eeskätt kliendirahulolu kasvu, tegevuse optimeerimist ja kulude kokkuhoidu. Konkursi finaali jõudis seitse tööd.

Eelmisel aastal võitis aasta logistikateo tiitli Telema Grupi mobiilse müügimehe teenus, teise koha sai kommivalmistaja Kalev jaotustegevuse optimeerimine ja kolmas oli Rautakesko logistikaparendus.

Eesti Logistikaühingu liikmed saavad logistikaparenduste seast valida enda lemmiku, seda saab teha Logistikaühingu kodulehe foorumis www.logi.ee .

Aasta logistikategu 2002 kuulutatakse välja ja tiitel antakse üle järgmisel neljapäeval logistika aastakonverentsil Laulasmaal.

1. Elcoteq Tallinn ? kvaliteedi parandamise projekt

Olukord aastal 2002: komponente tarniva ettevõtte kvaliteedinäitaja on 40 822 defektset komponenti miljoni komponendi kohta, tarnija ei suuda hallata oma alltarnijaid, tegeletakse operatiivselt tekkinud ?tulekahjude? kustutamisega ja puudub ülevaade tarnija korrigeerivate ning ennetavate tegevuste efektiivsusest.

Eesmärk: koostöös tarnijaga jõuda kvaliteedi-tasemeni 2000 defektset komponenti ja saada parem ülevaade tarnija ja alltarnijate tegevustest ning protsessidest.

Olukord novembris 2003: viimase 12 kuu keskmine kvaliteedinäitaja 21 603 defektset komponenti, alltarnijad hallatud, tegevused teada, probleemide rõhuasetus muutunud, tegevused strateegilised ? protsessikesksed, protsessid stabiilsemad, korrigeerivate ning ennetavate tegevuste kirjelduste ja kvaliteedinäitajate tõttu saab hinnata tegevuste efektiivsust.

2. IK Spedtor töötas välja ekspedeerimisprogrammi X-Sped ? tarkvara ülesehitus põhineb ekspedeerija loogilisel tööprotsessil: klient ? hinnapäring ?hinnapakkumine ? tellimus ? tellimus vedajale ? tellimuste konsolideerimine ? transpordiarve väljastamine.

X-SPED võimaldab:

- registreerida tariife ning neid filtreerida- registreerida klientide hinnapäringuid ja veotellimusi- registreerida toimuvaid vedusid, väljastada saabumisteateid, kaubamanifeste, veotellimusi- konsolideerida tellimusi- väljastada vajalikke veodokumente- registreerida kuluarveid- genereerida tolliteatisi ja -õiendeid- eksportida andmeid Excelisse või Accessi nende statistiliseks töötlemiseks

3. InfoSys OÜ töötas välja tollidokumentide töötluse tarkvara AsyMan ? eesmärk oli parandada, täiendada ja lihtsustada tolli infosüsteemi ASYCUDA deklarandimoodulite (MODBRK ja MODTRB) kasutamist kaupade deklareerimisel ning kiirendada tollidokumentide (kaubadeklaratsioonid koos lisadokumentidega, sisenemisdokumendid, T1 transiididokumendid) koostamise protsessi, vältides seejuures andmete korduvsisestamist. Parenduse väljatöötamise ja elluviimise protsess algas deklarandimoodulite kasutamise kitsaskohtade ning vajalike täienduste ja parenduste väljaselgitamisega, mis toimus tihedas suhtluses paljude deklarantfirmadega. AsyMan realiseeriti tarkvaraarenduse projektina. Valminud tarkvara levitatakse interneti kaudu, kus InfoSys OÜ koduleheküljelt saavad registreeritud ja õigused saanud kliendid alla laadida nii AsyMan tarkvara kui ka juhendmaterjalid.

4. Riigiressursside Keskus töötas välja ning juurutas Flexilao ? Eestis uudse ja seni kollaboratiivsel koostöömudelil põhineva suurte, 30 000?240 000 m3 laomahtude paindliku ja kiire (kuni 16 korda turu keskmisest kiirem) arendamise ning kliendile kuluefektiivse kasutamise kontseptsiooni. Flexiladu kui toode koosneb kolmest omavahel kombineeritavast komponendist: üüriladu, üürilao laienduse garanteeritud väljaehitamine kolme kalendrikuu jooksul jaotamatu kaubamahu suurenemise puhul vastutava hoiu teenus samas hoones asetsevas tollilaos või tavalises laos etteteatamisega viis tööpäeva. FLEXILADU? integreerib ?sama katuse all? toimivasse kollaboratiivsesse koostöövõrgustikku kaubaomanikud, projekteerija, logistikafirmad, kinnisvaraarendaja, ehitusettevõtte ning laoehitiste haldaja.

5. Schenkeril unikaalne kaubakäsitlusterminal ? AS Schenker avas 2002. aasta novembris uue ja Eestis unikaalse lahendusega kaubakäsitlusterminali.

Uus terminal on ehitatud kõrgeid efektiivsus- ja kvaliteedinõudeid järgides. Terminalis on loodud tingimused auto-, lennu- ja konteinersaadetiste käsitlemiseks. Selleks on 43 tõstetavate laadimissildadega laadimislüüsi, üks laadimisestakaad klientide ja teine ülegabariitsete veoste teenindamiseks, mehhaniseeritud rullrajad lennukonteinerite käsitlemiseks. Samuti on võimalik teostada veokitele külglaadimisi. Terminalis saab lühiajaliselt säilitada kolmes erinevas külmsektsioonis kaupu erinevatel temperatuurirežiimidel. Uues kompleksis asuvad ka Tallinna jaotusvedude veokorraldajad.

6. Tegevuspõhise kuluarvestussüsteemi loomine ASis VIA 3L ? eesmärgiks oli suurendada efektiivsust, kulude läbipaistvust ning võimaldada klientidele ühest arusaama logistika ja logistika tugiteenuste hinna kujunemisest. Lisaks ka ettevõtte omanike huvi kontrollida iga teenuse hinnakujundust, et analüüsida enda jaoks selle teenuse hankimise alternatiivvõimalusi ning ettevõtte huvi analüüsida klientide kasumlikkust, kellele ja millise hinnaga ning milliseid teenuseid pakkuda. Et tagada süsteemi usaldusväärsus, tellis AS Via 3L ASilt PricewaterhouseCoopers Advisors tegevuspõhise kuluarvestussüsteemi nõustamise ning mudeli väljatöötamise.

7. Äripäeva kvartalikiri Logistika ? 2002. aasta sügisel otsustas Äripäev aastaid plaanitud logistikateemalist vihikut välja andma hakata, et teenida tulu reklaamirahast ning pakkuda firmas logistikaotsuseid langetavatele inimestele nende igapäevatööks vajalikku infot. Eestis selline väljaanne seni puudus. Täna jõuab see vähemalt 17 000 Äripäeva tellijani lehe vahel tasuta kord kvartalis. Logistika teemakäsitlused leiavad laialdast kõlapinda nii lugejate seas, ajakirja kasutatakse ülikoolides. Tegemist on Eesti ainsa ja mahukaima logistikaväljaandega, mis on esimese numbriga võrreldes, millel paksuseks 40 lehekülge, oma mahtu kahekordistanud.

Hetkel kuum