Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saku Õlletehas suuromanik ostis tüki Hiina õlletehasest
Läbi BBH Saku Õlletehase suuromanike ringi kuuluv Scottish Newcastle ostis ligi viiendiku Hiina Chongqing Brewery nimelisest õlletootjast.
Asjasse pühendatud allikate kohaselt ostis Scottish Newcastle peale kümme aastat kestnud läbirääkimisi 525 mln jüaani (810 mln krooni) eest 19,51% Hiina õlletootja Chongqing aktsiatest, kirjutab uudisteagentuur AFP.
Ehkki see vajab veel ametnike heakskiitu tähendab see viimast sissetungi Hiina tohutule ning kiiresti kasvavale õlleturule, kus konkurents hakkab killustatud turul tasapisi kuumemaks muutuma.
?Scottish Newcastle on maailma suuruselt kuues õlletootja ning me peame seda enda jaoks oluliseks edusammuks,? ütles Chongqing Brewery uudisteagentuur Shanghai Securities News avaldatud raporti kohaselt.
Chongqing Brewery Group, mis on Briti õlletootjaga koostööleping alates 90.ndate algusest, jääb ka peale tehingut 34,55 protsendise osalusega kompanii suurimaks aktsionäriks.
Scottish Newcastle maksab aktsiate eest 10,5 jüaani tükist, mis on 14,5 jüaanisest turuhinnast 26% vähem.
Chongqing Brewery on Hiina suuruselt kaheksas õlletootja, kelle käive kasvas aasta esimesel poolel 27% ning ulatus 395 mln jüaanini (614 mln kroonini).
Maailma suured õlletootjad Heineken, Guinness kui ka Carlsberg on Hiina juba tunginud, lootuses algul võita Hiinas elevate välismaalaste ja seejärel kohalike hiinlaste südameid.
Õlu on kõige populaarsem alkohoolne jook Hiinas. Õlle tarbimine kasvas riigis 1997. aastast 2002. aastani 40% ning ulatub 16,5 liitrini inimese kohta.
Maailma keskmisele jääb see alla vaid 10 liitriga, kuid Eestile enam kui nelja kordselt.
Arvestades aga Hiina 1,3 miljardist rahvaarvu ei oma väike tarbimine eriti suurt tähtsust.