Viru väljaku all valmivat bussiterminali katsetanud autobussikoondise töötajad avastasid, et see on ohtlik nii bussidele kui jalakäijatele.
Koos linna ühistranspordispetsialistidega terminali katsetanud Tallinna autobussikoondise (TAK) töötajad sõitsid möödunud neljapäeval Kaubamaja ees avanevast sissepääsust lõõtsbussiga alla ning püüdsid bussi parkida terminali ehitatavatesse peatustesse.
Bussi parkimine ei õnnestunud aga kõigil puhkudel kuigi hästi, sest peatuste nurklike taskute vahel liikumine osutus bussile ja selle juhile üle jõu käivaks, kirjutab Postimees.
Õnneks katsetati bussitaskuid õigel ajal, sest ooteperroonid pole veel valmis ehitatud ja kiviparketiga kaetud. Nüüd piisab vaid uue peatuste skeemi joonistamisest ja praeguseks paika pandud äärekivide ringitõstmisest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
TAKi avalike suhete juht Sirje Roht ütles, et terminali ehituse praeguses etapis on küsimus peatuste asetuses. «Terminalis olevatest peatustest väljasõidud peavad olema sujuvamad,» selgitas Roht bussijuhtide muret.
«Vältida tuleks liiga järske nurki ja äkilisi pöördeid, kuna liigendbusside saba võib järsul pöördel kuni poolteist meetrit rataste pöörderaadiusest kõrvale kalduda ja ooteplatvormil seisvaid sõitjaid ohustada,» tõdes Roht.
TAKi soovitusel tuleb platvormide järsud nurgad maha võtta ja sujuvamaks ümber ehitada. Rohu andmetel koostati TAKi soovitustest reedel kiri ja lähetati linnavalitsusele.
Bussifirma on ka varem juhtinud linna tähelepanu terminali ehitusel ilmnenud puudustele. «Me oleme tõestanud, et peatused tuleb ringi teha, ja loodame et ehitajad selle ka täidavad,» ütles Roht.