Lasnamäele, Mustamäele, Põhja-Tallinna ja Nõmmele tuleks käima panna tramm, soovitab Tallinna ühisveondust pool aastat uurinud ekspert.
Linnavalitsuse ja Prantsuse transpordiuuringufirma koostöös valmib aasta lõpuks ulatuslik uurimus linna ühistranspordist. Uuringu peaeesmärk on pakkuda Tallinnale välja optimaalne ühisveosüsteem, selle elluviimiseks saab raha taotleda Euroopa fondidest. Selleks peab riik omakorda võtma projekti enda südameasjaks ja kirjutama selle prioriteetide hulka, kirjutab Eesti Päevaleht.
Uuring algas mullu 10. novembril, esiteks korraldati pereküsitlus. Küsitleti 6000 inimest, tulemused on praegu töötlemisel. Küsitlusega saadi teada, kuhu liigutakse ja kui palju inimesi liigub. ?Praegu joonistame üles transpordikoridore ? need saavad aluseks tuleviku ühistranspordivõrgule,? kirjeldas uuringu käiku transpordiuuringufirma Systra projektijuht Jean-Manuel Giely.
Peamine eeldus, millest insenerid lähtuvad, on küsitlusest koorunud tõsiasi, et sõiduautosid kasutatakse linnas üha enam, kuid sellest hoolimata pole autot 54 protsendil linlastel ning 56 protsendil pole juhiluba. ?Seega on ühistransport pooltele linlastele peamine liikumisvahend,? märkis Prantsuse ekspert.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ehkki linlaste vajadus ühisveonduse järele on suur, ei suuda praegune süsteem seda vajadust täita ? nii ei lähe elektritransport praegu linnasüdamest eriti kaugemale. Prantslased soovitavad aga muuta elektritransport linna ühisveonduse selgrooks.
Teatavad piirkonnad linnas lausa nõuavad Giely sõnul elektritransporti. Näiteks Lasnamäel ja ka Mustamäel oleks trolli kõrvale ka trammi vaja.
?Üks liin võiks viia ka Põhja-Tallinnast läbi kesklinna Nõmmele. Olemasolevad liinid on väikesed ega vii kaugele. Ida suunas liigub vähe tramme, trollid on enamikus linna lääneosas. Peale busside ei saa näiteks Lasnamäelt Nõmmele millegi muuga sõita.?