Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pidu on läbi kukkunud, kui kutsutud ei tule kohale
Kliendiürituse planeerimise esimene etapp ongi eemärkide püstitamine. Tihtipeale juhtub, et eesmärgiks seatakse tuntuse suurendamine või kliendisuhte tugevdamine, samas on selliste parameetrite alusel väga keeruline ürituse õnnestumist hinnata ja hinnang on subjektiivne.
Seetõttu on Mecro võimalusel seadnud kahte tüüpi eesmärgid, ühelt poolt turunduslikud eesmärgid ja teiselt poolt finantseesmärgid.
Turunduslikuks eesmärgiks on klientide rahulolu saavutamine ja kõik kutsutud kindlasti kohale saada.
Turunduslike eesmärkide saavutamist saab pärast kliendiüritust hinnata klientidelt saadud tagasiside abil. Üheks võimaluseks on ka kokku koguda müügiorganisatsiooni kaudu tulev informatsioon. Lisaks info kogumisele saab eesmärkide täitmist hinnata üritusel osalemise aktiivsuse põhjal.
Osalemise aktiivsust on väga oluline ning samas lihtne mõõta. Kui kutsutud 200 inimesest tuleb kohale vaid 50, siis vähemasti kulutuste tegemise põhjal ei saa seda üritust kuidagi õnnestunuks pidada.
Finantseesmärgid peaksid kajastama, kui palju loodab ettevõte konkreetse ürituse korraldamisega toodete/teenuste käivet ja müüki kasvatada.
On hästi, kui tegu on toodete/teenustega, mille müügiperiood on lühike. Siis saab kliendiürituse efekti kiiresti teada. Kui aga müügiprotsess kestab vähemalt pool aastat, siis saab kliendiürituste tulemuslikkust mõõta alles pooleaastase või aastase intervalli tagant.
Lisaks eesmärkide saavutamise/mittesaavutamise väljaselgitamisele tuleks kindlasti analüüsida, miks sai üks või teine eesmärk täidetud või jäi täitmata, ehk tuua välja ürituse tugevused ja nõrkused. Niisugune ürituse kokkuvõte on ülimalt kasulik ostu- ja müügiosakonnale, eelkõige aga turundusosakonnale.
Tihtipeale on häda selles, et ürituse käigus paneb iga meeskonnaliige tähele erinevaid vigu, kuid hiljem ei võeta neid ühiselt kokku ja ei arutata läbi. Kokkuvõtte võiks kirjalikult säilitada, seda on eriti kasulik lugeda enne järgneva ürituse korraldamist.
Kliendiürituste eesmärk on suhete ehitamine ja müügi suurendamine. Üritus peab kasvatama müüki kiiresti ja tulemusi ei tohi jääda ootama väga pikalt.
Väiksemad kliendiüritused algavad tihti ärijutuga, millele järgneb meelelahutus. Peamine hindamiskriteerium on ärisuhete paranemine. Firmad korraldavad vähemalt kord aastas ka ühe suure VIP-ürituse, kuhu on kutsutud kõik kliendid. Ürituse eesmärk on parandada suhteid ja rõhku pannakse pigem meelelahutusele kui tootepresentatsioonidele.
Kliendiüritust ei saagi muudmoodi analüüsida kui võrrelda osalenud ja mittekutsutud ettevõtete müüginumbreid. Ehk teisisõnu, et kas üritus pani külalisi ostma või tegid käibe hoopis need, keda kutsutud polnud.
Autor: Taimi Margus