Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väikestel automüüjatel valida investeerimise ja loobumise vahel
Euronõuete kohaselt saavad järgmise aasta oktoobrist müüa uusi autosid kõik, kes vastavad valmistajatehase nõuetele. Igal autotootjal on müüjatele omad nõuded.
Viljandis Peugeot?, Opeli ja Kia autodega kaupleva ASi Rael Autokeskus juhataja Raul Alliksaare sõnul on nemad Viljandis ühed vähesed, kes vastavad sajaprotsendiliselt kõikidele nõuetele. Alliksaare andmeil on Rael Autokeskus viimase paari aasta jooksul investeerinud umbes 9 miljonit krooni.
?Paljud kolleegid ei taha investeeringuid teha, sest Viljandis on automüügi mahud väikesed ning seega on investeeringud seotud kaunis suure riskiga,? rääkis Alliksaar.
Viljandis nelja automargiga ? Nissan, Fiat, Hyundai ja Renault ? kaupleva ASi Marki Auto juhataja Heinar Mirka nentis, et autotootjad teevad väiksemates piirkondades automüüjatele siiski teatud kompromisse. ?Ei ole ju mõeldav, et Viljandi-suuruses linnas peaks autosalongis olema väljas kõik antud tehase automargid,? rääkis Mirka.
Tema sõnul on Marki Autol üks suur salong, kus on ruumi kaheksale autole, ning osa uutest autodest on eksponeeritud väljas. ?Samas on mul diilerileping kõigi nelja automargi müümiseks,? lisas Mirka.
Viljandis Mercedes-Benzide ja Mitsubishidega tegeleva automüügifirma ASi Pargi Autokeskus juhataja Priit Vahtramäe nentis, et alates selle aasta 1. maist piirduvad nad ainult garantiiremondi ja hooldusega.
?Olime sunnitud uute autode müügist loobuma, sest selleks oleks tulnud ehitada uus umbes 3 miljonit krooni maksev uus müügisalong,? põhjendas Vahtramäe.
Jõhvis nelja automargiga tegeleva ASi Agdeck Auto juhataja Toivo Loide sõnul olid nad sunnitud loobuma uute Peugeot?de müügist, sest valmistajatehase karmid nõuded nõudnuks hoone kapitaalset rekonstrueerimist. ?Leidsime, et Jõhvi-suuruses kohas ei ole mõttekas nii palju investeerida,? rääkis Loide. ?Samas taotleme Peugeot? autode remondiõigust.? Nad jätkavad Honda, Citroeni ja Kia autode müügiga, sest nende firmade nõuded pole nii karmid.
Saaremaa automüügifirma OÜ Namset Auto ühe omaniku Einar Soe kinnitusel valmib neil kohe umbes 0,7 miljonit krooni maksev juurdeehitis, mis suurendab autode eksponeerimise pinda kaks korda. ?Laienduse võtsime ette, sest tahame hakata müüma ka Hyundai autosid,? räägib seni Suzuki, Seati ja Fiati autodega kaupleva Namset Auto omanik. ?Saaremaa autoturu suurust arvestades ei tule vaid ühe-kahe automargi teenindusega välja.?
Selle aasta septembrist lisaks Seatidele ja Suzukidele ka Hyundaidega kauplema hakanud ASi Japauto Tartu juhataja Andri Laantee kinnitusel vastavad nad praegu Hyundai tehase miinimumnõuetele. Laantee sõnul on neil müügisalongis kokku 14 autot, neist viis Hyundai mudelit.
?Et vastata Hyundai tehase täisnõuetele, on salongi laiendus ning hooldekorpus projekteerimisel,? rääkis Laantee ja lisas, et järgmise aasta suve alguseks suurendavad nad pinda kaks korda. Laantee andmeil läheb laiendus maksma 3-4 miljonit krooni.
Kaheksa aastat Tartus Hyundai autosid müünud OÜ Korea Auto Tartu (endine OÜ Ainar Auto) tunneb ennast kõrvaletõrjutuna, sest Hyundai maaletooja pole neile andnud tähtaega, et viia end nõuetega vastavusse.
Korea Auto Tartu juhatuse esimehe ja ühe omaniku Ain Pedaku sõnul ei andnud Hyundai uus maaletooja Hyundai Motor Baltic neile mitte mingit laienemise tähtaega. ?Meile pole antud isegi ellujäämise võimalust, sest keegi kusagil on jaganud Eesti turu kokkuleppeliselt Korea Auto ja Japauto vahel ära,? kurtis Pedak. ?Meile öeldi, et kuna meie praegusesse salongi mahub nelja auto asemel vaid kolm, siis meie euronõuetele ei vasta ning meiega diilerilepingut ei pikendata.? Korea Auto Tartu diilerleping kaotas kehtivuse aprillis.
Pedaku kinnitusel on nad endisest tehnilisest ruumist ehitanud salongi ajutise laienduse, kuhu mahub üheksa autot. ?Me ei tea, kas sellest piisab, et rahuldataks meie taotlus diilerilepingule,? rääkis Pedak ja lisas, et samuti on nad esitanud taotluse, et saada luba jätkata Hyundai autode garantiihooldusega. Praegu tohivad nad remontida ja müüja vaid kasutatud Hyundaisid ning kaubelda Hyundai eelmise maaletooja Korea Auto lattu alles jäänud uute autodega.
Pedak ütles, et kui nad ei saa Hyundai autode diiler- ning hoolduslepingut, püüavad nad ühineda Lätis ja Leedus tegutsevate Hyundai autode müüjatega.