CV Keskuse ärijuhi Raivo Heina sõnul sunnib aastaid sügavas kahjumis olnud CV-Online?i börsile minema riskikapitalistide soov osalust ettevõttes likvideerida.
?Riskifondidel on oma reeglid, nad peavad oma osaluse CVOs likvideerima teatud ajal. Kuna siiamaani strateegilist investorit leitud pole, ongi ainuke võimalus väljaastumiseks börsileminek,? ütles Hein. ?Euroopas valitseb aga tugev konkurents, seetõttu ei ole võimalik kasvatada oma käibeid sellises tempos, nagu CVO prognoosib lähiajaks.?
Heina hinnangul on CVO turuhind tublisti üle pingutatud. ?400 miljonit krooni on ebareaalne summa, tegelik number võiks olla umbes neli korda väiksem.? Euroopas levinud turuväärtuse kaudse hindamise metoodika järgi küünib CVO väärtus vaid 8-10 miljoni ja CV Keskuse väärtus umbes 3-5 miljoni euroni.
Börsile minekut takistab Heina sõnul ka CVO raamatupidamise läbipaistmatus.
Audiitorfirma KPMG jättis CVO 2003. aasta majandusaasta aruande kinnitamata. CVO jättis KPMG-le esitamata tütarettevõtete auditeeritud raamatupidamise aastaaruanded. See tekitas KPMG vannutatud audiitoris Kristi Maripuus kahtlust, kas 20,2 miljoni kroonise võlakoormaga, kuid negatiivse omakapitaliga CVO Groupi tütarettevõtted Lätis, Tshehhis, Ungaris ja Poolas on tegelikult maksevõimelised.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?