Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Erki Urva sai Estonian Airist sule sappa

    Lennufirma presidendi tagandamise põhjus on kasum, mis kukkus möödunud aastal võrreldes prognoositud ligi 80 mln kroonilt 5?6 mln kroonini. Seegi kasum oli erakorraline, ettevõtte tegevus oli kahjumis. Aasta varem teenis Estonian Air 81 mln kasumit, sellest 31 mln oli erakorraline.
    ?See tööstus on pöörase dünaamikaga,? põhjendas suurt kukkumist ettevõte nõukogu esimees Olev Schults. ?Halvasti võib minna ruttu, hästi läheb raskelt.? Tema sõnul tähendab lennundus seda, et nii mõndeki esialgu head ideed võivad osutuda raha pealeviskamiseks. ?See ei saa olla trend,? lisas ta. ?Vigade parandust siis teha, kui on juba väga paha, on palju kallim teha.?
    Schults märkis piltlikult, et ettevõte otsib juhti, kes suudab ?üle kahe meetri kõrgust hüpata?. ?Võimekat, andekat, distsipliini taluvat eestlast,? lisas ta.
    Schults ütles, et esialgu pole plaanis liine sulgema või ümber suunama hakata, pole plaanis teha ühtegi äkilist liigutust. Muudatused võivad toimuda mõne kuu pärast.
    Estonian Airi 49% aktsiate omanik, Skandinaavia lennufirma SAS ei paistnud eile avalikkuse jaoks kusagilt välja. Urva tagandamise otsustanud nõukogu koosolek toimus kinnisel territooriumil lennuvälja naabruses, kuhu ajakirjanikke ligi ei lastud. Sealt sõitsid nõukogu liikmed autodega peatumata välja, kirjeldas toimunut lennufirma avalike suhete juht Epp Alatalu. Tema sõnul lepiti kokku, et kõigi nõukogu liikmete nimel vastab ajakirjanike küsimustele nõukogu esimees, Cresco investeerimispanga juht Olev Schults. Crescole kuulub Estonian Airist 17%.
    Eile pealelõunal tutvustasid Schults ja Urva ettevõttes toimunud muutusi esialgu lennuameti juhile Koit Kaskelile, seejärel käis Schults majandus- ja kommunikatsiooniministri Andrus Ansipi jutul.
    Esialgu jätkab Estonian Airi juhina praegu pensionil taanlane Borge Thornbech, kes oli erastamisjärgse aja Estonian Airi esimene juhatuse esimees aastail 1996?2000.
    Erki Urva põhjendas eile oma lahkumist nii: ?Estonian Air on suurepärane firma ja viimase enam kui nelja aasta jooksul oleme koos kolleegidega kulutanud tohutult energiat ning oleme koos ka palju saavutanud. Samas olen jõudnud järeldusele, et Estonian Airile oleks kasulik, kui ülikiirelt muutuva lennundusturu tingimustes liituks firmaga uusi juhte, kes tooksid kaasa uusi ideid ja nägemusi.? Lisakommentaare ta oma lahkumise teemal ei andnud. Ta ei öelnud ka, kas saab lahkumiskompensatsiooni, mis aastaaruande põhjal võib ulatuda kahe juhatuse liikme peale 1,2 miljoni kroonini.
    Borge Thornbech ütles eile, et talle helistati uue ameti osas reedel. Ta väljendas ootamatu pakkumise üle heameelt, märkides, et kui poleks selle üle rõõmus olnud, poleks sellist pakkumist vastu võtnud.
    Estonian Airi 34% riigi aktsiate hoidja rahandusministeerium kommenteeris Urva lahkumist nõnda: ?Kõigil omanikel, sealhulgas riigil, on antud ettevõtte puhul üks eesmärk ? pikaajaline kasumlikkus ja väärtuse kasv.? Riiki esindav nõukogu liige Ülle Mathiesen viitas eile ettevõtte kasumlikkusele. Ootustest väiksemat kasumit märkis ka eile väljastatud pressiteade: ?Vaatamata eeldatavalt kasumis 2004. aastale on Estonian Airi nõukogu ootused olnud kõrgemad.?
    Mitme Erki Urvat lähedalt tundva äripartneri hinnangul võis mehele saatuslikuks saada liigne enesekindlus ja äkiline iseloom.
    ?Urva ajas oma sõltumatut liini, mis ei pruukinud meeldida suuromanikele,? ütles Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik.
    Lennuameti endine juht Toomas Peterson avaldas arvamust, et põhjus peitub SASi ärifilosoofias. ?Nad soovivad omada täielikku kontrolli tippjuhi tegevuse üle, kellele jäetakse kitsas mängumaa, aga ärksam inimene nagu Urva soovib rohkem vabadust,? selgitas ta.
    Petersoni sõnul on kahetsusväärne taanlase panemine Estonian Airi etteotsa. ?Siinse firma juht peaks tundma kohalikke olusid ja omama Eesti äriringkondades head reputatsiooni. Varasemast on teada, et enne Urvat samuti Estoninan Airi juhtinud Borge Thornbech ei suhelnud siinse avalikkusega üldse,? lisas ta.
    Lennujuhtimisteeninduse ASi juhatuse esimees Jaan Tamm avaldas arvamust, et terav konkurents ja kallinenud kütus on kindlasti mõjutanud Estonian Airi kasumit. Seda ei saa aga tema sõnul juhtimisvigade süüks panna. Pealegi on Estonian Airi emafirma SAS ise praegu veelgi raskemas olukorras ja selle taustal on Eesti ja Läti lennufirmal päris hästi läinud, arutles ta.
    Tamme sõnul on riik suhtunud oma osalustesse ettevõtetes väga konservatiivselt ja praegune valitsus neid kindlasti müüma ei hakka. ?Riigi poolt ei saanud seega Urva tagandamiseks mingit survet olla,? lausus ta.
    ?Meie ettevõttes ringi liikudes on küll selle uudise peale kurba nägu raske leida,? lausus ühe lennundusega seotud ettevõtte keskastme juht, kes ei soovinud oma nime avaldada.
    Ta rääkis, et Urva on väga vastuoluline ja emotsionaalselt labiilne isik, kes võib ärisuhetes kergesti kontrolli kaotada ja partnerile solvavaid märkusi teha. Sellega saab tema hinnangul põhjendada ka Urva päevapealt vabastamist ja ajutise asendaja panemist.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ringkonnakohus otsustas Potapenko ja Turõgini USA-le välja anda
Tallinna ringkonnakohus nõustus esmaspäevases otsuses valitsuse järeldusega, et Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin tuleks USA-le välja anda.
Tallinna ringkonnakohus nõustus esmaspäevases otsuses valitsuse järeldusega, et Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin tuleks USA-le välja anda.
Nopri Talu plaanib sel aastal kõva kasumi ja käibekasvu
Juustu- ja piimatoodete tootja Nopri Talu lõpetas eelmise aasta 12protsendise käibekasvuga, kuid selle aasta plaan on veel kõvem nii käibe kui ka kasumi mõttes.
Juustu- ja piimatoodete tootja Nopri Talu lõpetas eelmise aasta 12protsendise käibekasvuga, kuid selle aasta plaan on veel kõvem nii käibe kui ka kasumi mõttes.