Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turunduskulud kasvavad võrdselt käibega

    ASi Rõngu Mahl turunduseelarve, mis praegu moodustab ca 5% käibest, kasvab tuleval aastal ühe protsendi võrra. ?Turunduskulud, mis sisaldavad reklaami, esitlusi, sponsorlust, esitlusvahendeid jms, tõepoolest kasvavad, kuid eelkõige on see seotud toodetele pakutavate lisaväärtustega,? selgitab ASi Rõngu Mahl turundusdirektor Ave Paavo.
    Turunduskulude planeerimisel arvestatakse sihtgrupiga. Peaaegu täielikult on Rõngu Mahl loobunud reklaamist päevalehtedes. Rõhku pannakse kvaliteetsele reklaamile, et see vastaks kvaliteetsele tootele, lisas Paavo.
    Suuremat tähelepanu pööratakse Rõngu Mahlas personaalsele teenindusele ja reklaamile, mis on suunatud kindlale sihtgrupile. Lisaks toetatakse vastavalt võimalusele lastele korraldatud üritusi. ?Planeeritud turunduskulud tunduvad muidugi alati müügimeeskonna poolt vaadates väikesed ja juhtkonna poolt vaadates suured,? naerab Paavo teemat kokku võttes.
    ASi Wõro Kommerts turundusjuhi Rene Kiisi sõnul on ettevõtte 2005. aasta plaanid ambitsioonikad. ?Seni ca 1 protsendi käibest moodustav turunduseelarve kasvab tänavu 2 protsendile, mis arvestades 20protsendilist käibe kasvu on suur tõus.?
    Erinevalt suurtootjatest, kes teevad telereklaami, on Wõro Kommerts valinud odavamad reklaamivõimalused, nagu näiteks tootepakend, müügitoetuskampaaniad, tootetutvustused ja tarbijamängud, toote tutvustamiseks kauplustes korraldatavad Wõro koka-show?d.
    ?Wõro jaoks on oluline reklaamikanal tootepakend, kuna jaepakendeid müüakse ühes kuus ligi üks miljon,? põhjendas Kiis toote -ja pakendiarendusele suurema tähelepanu pööramist ettevõttes.
    Sel aastal on Wõrol plaanis hakata tegema ka imagoreklaami ning laieneda uutele turgudele. Eelmisel aastal läks Wõro Läti ja Leedu turule. Uute toodete turuletoomisel kasutatakse infokanalina ka toiduajakirju, ajalehtede eriväljaandeid ning telesaateid.
    ASi Põltsamaa Felix juhi Anti Orava sõnul moodustab ettevõtte turunduseelarve ettevõtte käibest 5?10%, kasvades võrdselt koos käibega.
    Eelarve suurenemist põhjendab Orav 2005. aasta eesmärkidega, milleks on tugevalt kasvada ning tulla turule uute toodetega. Nende sihtide saavutamiseks suurendatakse ka turundusmeeskonda.
    Suuri muudatusi ASil Põltsamaa Felix turundusvaldkonnas plaanis ei ole. ?Turud jäävad samaks, kuid keskendume suurematele gruppidele,? selgitas Orav. Ta lisas, et möödunudaastane 15protsendiline eksport kasvab tänavu veelgi. Seda toetavad toidutööstuse sõsarettevõtted teistes Euroopa maades.
    Vanalinnas hiljuti uue kohviku avanud Pagaripoisid OÜ on ettevõte, kes on ilma turundusjuhita hakkama saanud 10 aastat ning ei näe praegugi vajadust selle ametikoha loomiseks. ?Oleme kasvanud väikesest suureks ning kogu aeg kõike koos teinud, sealhulgas ka turunduslikke küsimusi lahendanud,? selgitab Pagaripoisid OÜ peadirektor Meelis Pärn turundusjuhi puudumist. Ta ei välista, et tulevikus, kui ettevõte on veelgi laienenud, palgatakse suurema efektiivsuse nimel turundusega tegelemiseks eraldi inimene. Praegu panevad turunduslikud raamid paika tootmisdirektor, müügijuht, direktor, ärijuht, internetiportaali tegija ning peadirektor kamba peale. Turunduseelarve võrdub Pagaripoisid OÜs reklaamieelarvega. Käibest moodustab see 0,5% ning koostatakse eelmise aasta põhjal. ?Kõige parem reklaam on traadita telefon,? leiab Pärn. Sellepärast ongi Pagaripoisid OÜ peamine turunduseesmärk pakkuda kvaliteetset toodet. ?Kvaliteet tagab järjepidevuse,? võtab Pärn ettevõtte turundusstrateegia ühe lausega kokku.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.