• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turunduskulud kasvavad võrdselt käibega

    ASi Rõngu Mahl turunduseelarve, mis praegu moodustab ca 5% käibest, kasvab tuleval aastal ühe protsendi võrra. ?Turunduskulud, mis sisaldavad reklaami, esitlusi, sponsorlust, esitlusvahendeid jms, tõepoolest kasvavad, kuid eelkõige on see seotud toodetele pakutavate lisaväärtustega,? selgitab ASi Rõngu Mahl turundusdirektor Ave Paavo.
    Turunduskulude planeerimisel arvestatakse sihtgrupiga. Peaaegu täielikult on Rõngu Mahl loobunud reklaamist päevalehtedes. Rõhku pannakse kvaliteetsele reklaamile, et see vastaks kvaliteetsele tootele, lisas Paavo.
    Suuremat tähelepanu pööratakse Rõngu Mahlas personaalsele teenindusele ja reklaamile, mis on suunatud kindlale sihtgrupile. Lisaks toetatakse vastavalt võimalusele lastele korraldatud üritusi. ?Planeeritud turunduskulud tunduvad muidugi alati müügimeeskonna poolt vaadates väikesed ja juhtkonna poolt vaadates suured,? naerab Paavo teemat kokku võttes.
    ASi Wõro Kommerts turundusjuhi Rene Kiisi sõnul on ettevõtte 2005. aasta plaanid ambitsioonikad. ?Seni ca 1 protsendi käibest moodustav turunduseelarve kasvab tänavu 2 protsendile, mis arvestades 20protsendilist käibe kasvu on suur tõus.?
    Erinevalt suurtootjatest, kes teevad telereklaami, on Wõro Kommerts valinud odavamad reklaamivõimalused, nagu näiteks tootepakend, müügitoetuskampaaniad, tootetutvustused ja tarbijamängud, toote tutvustamiseks kauplustes korraldatavad Wõro koka-show?d.
    ?Wõro jaoks on oluline reklaamikanal tootepakend, kuna jaepakendeid müüakse ühes kuus ligi üks miljon,? põhjendas Kiis toote -ja pakendiarendusele suurema tähelepanu pööramist ettevõttes.
    Sel aastal on Wõrol plaanis hakata tegema ka imagoreklaami ning laieneda uutele turgudele. Eelmisel aastal läks Wõro Läti ja Leedu turule. Uute toodete turuletoomisel kasutatakse infokanalina ka toiduajakirju, ajalehtede eriväljaandeid ning telesaateid.
    ASi Põltsamaa Felix juhi Anti Orava sõnul moodustab ettevõtte turunduseelarve ettevõtte käibest 5?10%, kasvades võrdselt koos käibega.
    Eelarve suurenemist põhjendab Orav 2005. aasta eesmärkidega, milleks on tugevalt kasvada ning tulla turule uute toodetega. Nende sihtide saavutamiseks suurendatakse ka turundusmeeskonda.
    Suuri muudatusi ASil Põltsamaa Felix turundusvaldkonnas plaanis ei ole. ?Turud jäävad samaks, kuid keskendume suurematele gruppidele,? selgitas Orav. Ta lisas, et möödunudaastane 15protsendiline eksport kasvab tänavu veelgi. Seda toetavad toidutööstuse sõsarettevõtted teistes Euroopa maades.
    Vanalinnas hiljuti uue kohviku avanud Pagaripoisid OÜ on ettevõte, kes on ilma turundusjuhita hakkama saanud 10 aastat ning ei näe praegugi vajadust selle ametikoha loomiseks. ?Oleme kasvanud väikesest suureks ning kogu aeg kõike koos teinud, sealhulgas ka turunduslikke küsimusi lahendanud,? selgitab Pagaripoisid OÜ peadirektor Meelis Pärn turundusjuhi puudumist. Ta ei välista, et tulevikus, kui ettevõte on veelgi laienenud, palgatakse suurema efektiivsuse nimel turundusega tegelemiseks eraldi inimene. Praegu panevad turunduslikud raamid paika tootmisdirektor, müügijuht, direktor, ärijuht, internetiportaali tegija ning peadirektor kamba peale. Turunduseelarve võrdub Pagaripoisid OÜs reklaamieelarvega. Käibest moodustab see 0,5% ning koostatakse eelmise aasta põhjal. ?Kõige parem reklaam on traadita telefon,? leiab Pärn. Sellepärast ongi Pagaripoisid OÜ peamine turunduseesmärk pakkuda kvaliteetset toodet. ?Kvaliteet tagab järjepidevuse,? võtab Pärn ettevõtte turundusstrateegia ühe lausega kokku.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.