• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 02.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turistid ostavad järjest rohkem alkoholi

Eestit külastas 2004. aastal veidi üle nelja miljoni turisti, nendest pooled soomlased.
Just nende arvel on Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) andmetel tulnud siseturu müügi 13protsendiline kasv, müük ulatus 2004. aasta üheksa esimese kuuga 2,2 miljardi kroonini.
Hinnanguliselt andsid turistid alkoholiostudega 23 protsenti käibest. Kokku viisid turistid Eestist ära neli miljonit liitrit 100protsendilist alkoholi. Kauplustest osteti sellest kogusest 2,6 miljonit liitrit, laevadelt 1,4 miljonit liitrit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et turistile mõeldakse, annab EKI vanemteaduri Liina Ernitsa sõnul tunda ka poodides pakutavas viina ja õlle sortimendis. Poodides on võimalik valida järjest suurema hulga Soome, Rootsi ja Venemaa päritolu markide vahel. Ernitsa sõnul on kasvanud alkoholi import Eestisse. Üks võimalikke põhjuseid ongi turistide meelitamine.
Kasvanud on keskmine liitrite arv, mis turistid kauplustest kaasa viivad. Kui 2003. aastal ostis üks turist korraga poolteist liitrit viina, siis 2004. aastal juba kolm liitrit.
EKI direktori Marje Josingu sõnul on turistide jaoks kujundatud omapärane sortiment. Nii võivad turistid osta laevast viinakohvreid, mis sisaldavad kümmet pooleliitrist pudelit või õllekohvreid 24 0,33-liitrise pudeliga. Josingu sõnul läheb põhjanaabritele hästi kaubaks 80protsendiline viin. ?Juhin tähelepanu asjaolule, et sellist viina ei tohi Soome poodides müüa,? ütles ta.
Vaatamata Soome langetatud alkoholiaktsiisile on vahe õlle hindades kolmekordne. Eesti riik teenib alkoholiaktsiisi näol Marje Josingu sõnul poolteist miljardit krooni.
Pärast Euroopa Liiduga liitumist on aktsiisimaksuga maksustatud ka laevad. Laevadele kadus soodus tax-free kaubandus, kuid reisivate turistide arv on tõusnud rohkem kui 5 protsenti.
Hoopis rohkem on aga kasvanud üleveetavate autode arv ? 61 protsenti, samuti bussid ? 54 protsenti. Võimalik põhjus on soov viia kaasa rohkem odavat alkoholi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele