• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.02.05, 07:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti bussifirma võidab Põhjalas remonditurgu

Eurolinesi ja Sebe omanikuna Eesti üheks juhtivaks bussiärimeheks tõusnud Hugo Osula sihib tänavu suurt tükki Põhjamaade busside remondi turust.
Bussifirma Sebe remondibaasist arendatud remondiüksus alustas eelmisel nädalal läbirääkimisi rahvusvahelise transpordifirma Connex Rootsi tehnikajuhtidega, et sõlmida püsileping kümmekonna bussi remontimiseks Eestis, ütles Osula eile Postimehele.
«Soovime sõlmida vähemalt aastased remondilepingud nelja Põhjamaade bussifirmaga, et tagada uue ärisuuna stabiilsus,» lauasus Osula.
AS Sebe lõi paar aastat tagasi oma Tallinna, Tartu, Võru ja Narva remondibaasides rahvusvahelise tasemega üksused, mis mullu remontisid naaberriikide ettevõtetele 66 bussi, teenides üle 16 miljoni krooni käivet. Kokku töötab Sebe remondibaasides 40 töömeest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestist Sebe tellimusi ei saa, sest konkureerivad bussifirmad remondivad oma sõidukid ise. Kui varem üritas samas valdkonnas kanda kinnitada AS Taisto, siis praegu on Sebe ainuke busside remonditööde eksportija.
Tänaseks on sõlmitud püsileping Rootsis ligi 3000 bussiga linna- ja kaugvedusid teostava Swebussiga, ettevalmistamisel on leping pea sama suure Prantsusmaa taustaga Norra bussifirmaga Netbus.
«Euroopa Liidu majandus on hakanud jahenema ning Põhjamaade firmad, kes olid varem harjunud üksnes uusi busse ostma, on praegu sunnitud vanu remontima,» rääkis Osula. «Kuid näiteks Rootsis pole piisavat remondibaasi, ning meie suudame pakkuda kõrgetasemelist remonditeenust.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele