• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 27.09.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vali siga, limonaadisiga

Reklaamiagentuuri ajurünnakutel juhtub sageli, et värske, vaimuka ja vapustava idee otsingul tuleb keegi välja mõttega parodeerida mõnd olemasolevat reklaami või reklaamitüüpi. Seda on ka edukalt tehtud. Näiteks Sprite, kes tõestas, et plekieemaldamiseks see vedelik ei kõlba, küll aga sobib janukustutuseks.
Enamasti on see libe tee, reklaam peaks ju eeskätte rääkima reklaamitavast kaubast, mitte mingitest tootevälistest nähtustest. Edu võib loota siis, kui mõnitatakse reklaami, mis oma pealetükkivuses, nõmeduses või imaluses niikuinii vaatajates tülgastust tekitab ? tüüpiliselt kodukeemiareklaamid.
Kolleegid Saatchi & Saatchist on seda jälestusfaktorit poliitikuid naeruvääristades kasutanud Limpa telereklaamis. Eks ole igal mõtleval inimesel villand neist ülikondadest, kes võimule saamise nimel pateetiliselt maapealset paradiisi kokku lubavad. Lõbu pakub see eeskätt täiskasvanutele, kes pole vist küll peamine sihtgrupp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaheksa-aastane limonaaditarbija vaatas klipi ära ja eriti vaimustunud ei olnud: ?Mh, tavaline. Iga kolmas pudel võidab niikuinii.? Samas tähendab see, et reklaami põhisõnum ? tarbi toodet, siis võid võita ? läks kohale.
Igal juhul on reklaamil tähelepandav meelelahutusväärtus ja nii muudab ta toote sümpaatsemaks ka selle silmis, kes limonaadi lõpuks kinni peab maksma.
Autor: Hendrik Alla

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele