Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liidu liikmesriiki müüdud kauba kohalejõudmist peab tõestama müüja

    Seekord on juhtunud see, mille eest enne ja pärast ELiga liitumist ettevõtjaid hoiatatud sai: Euroopa Liidu riikidesse kauba müümisel peate teie tõestama, et kaup sinna tegelikult kohale jõudis, ja piiride puudumise tõttu liidu riikide vahel võib see keeruliseks kujuneda. Keeruliste asjade lahendamine aga taandub tihti asjaosaliste suhtumisele.
    Nii esitas ettevõtja kohalikule maksuametile kõik nende poolt nõutud dokumendid, isegi raamatupidamise sise-eeskirjad ja kontoplaani. Nendega oli kõik korras, aga maksuamet nõudis seepeale tõestust, et kaup tõesti Eestist sinna jõudis.
    ELi riikide maksuametid on ühendatud ühtsesse süsteemi, mis võimaldab kontrollida, kas ostjad on oma kodumaal käibemaksukohustuslased ja kas nad on väidetavalt toimunud käivet deklareerinud. Kui seda võimalust ei kasutata, siis milleks üldse kogu see värk? Kliendid saatsid meie maksuametile faksid, millel on kirjas kauba toimetamise viis: autoga, auto liik ja auto number. Ei piisavat. Samas aga ei oska või taha maksuametnikud ettevõtjale öelda, mis oleks nende jaoks piisav tõend. Sellises olukorras tuleks saata oma piirkondlikule tolli- ja maksukeskuse direktorile (neid keskusi on Eestis neli, iga põhiilmakaare jaoks üks) kirjalik (paberil, mitte e-postiga) järelepärimine: kuidas peaks tõendama kauba kohalejõudmist teise Euroopa Liidu liikmesriiki nii, et ametnikud seda tõendatuks loeks.
    Sellisele kirjale ei saa direktor vastata, et ma ei oska öelda kuidas, aga nii, nagu teie seda teete, ei ole piisav.
    Tegemist on eriti väikeettevõtjate jaoks väga olulise küsimusega, millele maksu- ja tolliamet oleks pidanud juba enne 2004. aasta 1. maid vastuse välja mõtlema. Kuidas seda ikkagi teha? Võtta kauba kohalejõudmine videosse või teha sellest pilte? Aga neid on tänapäeval lihtne suvalistest kaadritest kokku monteerida. Tunnistajate ütlustega? Nn ametlikku paberit ei ole ju seal kedagi välja andmas ja ma kahtlen tõsiselt, kas mõni kohalik ametnik läheks ettevõtja kutse peale kauba päralejõudmist tunnistama.
    Antud juhul on tegemist Euroopa mõttes kaduvväikeste asjadega ja meie ametnike reaktsioon ei ole mõõtkava arvestades päris adekvaatne. Rongitäite kohalejõudmist on võimalik ilmselt alati ja üsna üheselt tõestada, kui müüdud asja mõõtmed on aga meeter korda kaks korda kaks, mida teha siis?
    Kuna olukorrad, kuidas kaup välja viiakse, on erinevad ning lähtuda tuleks konkreetsest olukorrast, ei ole tõendite puhul konkreetset dokumentide loetelu kehtestatud.
    Näiteks juhul, kui kauba viib müüja ise teise liikmesriiki, siis on võimalik seda tõendada veo- ning veokindlustus dokumentidega ning kauba üleandmis- ja vastuvõtuaktiga, kust on näha kauba vastuvõtt teises liikmesriigis.
    Probleemsem on tõendamine juhul, kui kauba üleandmine ostjale toimub Eestis. Sellisel juhul peab müüja veenduma, et see kaup ka teise liikmesriiki viiakse. Soovitame maksumaksjatel võimalikult palju saada tõendeid kauba viimise kohta teise liikmesriiki ? võtta kauba vastuvõtjalt tõendus selle kohta, et kaup viiakse teise liikmesriiki. Tõendil peaks olema kirjas, millise transpordivahendiga ning millal kaup Eestist välja läheb. Müüja peaks veenduma selles, et ostja on sama isik, kellele ta arve väljastab. Kauba viimine sadamasse, ei tõenda veel kauba viimist teise liikmesriiki, rahvusvahelistes vetes võib kaup kaotada ühenduse kauba staatuse ning võidakse edasi müüa mujale kui ELi.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.