• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 20.10.05, 13:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Silja Line müüb oma laeva Star Wind Eesti firmale

Silja tütarfirma SeaWind Line on sõlminud kokkuleppe oma aluse Star Wind müümiseks Eesti firmale OÜ Euro Shipping.
Tegemist on nn ropax tüüpi alusega, mis mahutab rohkem kaupa ja vähem reisijaid. Alus antakse üle novembri alguses. Tehingu maksumust pooled ei avalikustanud.
OÜ Euro Shipping omanikud on kinnisvaragrupi Arco Vara suuromanikud Richard Tomingas ja Arti Arakas.
Euro Shippingu juhatuse liikme Arti Araka sõnul on Star Windi ostmine uue ettevõtte esimene investeerimisprojekt ega ole seotud Arco Varaga. Euro Shipping jääb laeva omanikuks, opereerimiseks on olemas eelkokkulepe, mis tugineb saarlastest reederite kogemusele. Nemad otsustavad ka selle, millisel liini Star Wind reisijaid ja kaupa vedama hakkab, ütles Arakas. Laevaostu finantseerimisel kasutati nii omavahendeid kui võõrkapitali.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laeva opereerimiseks loob Saaremaa Laevakompanii eraldi tütarfirma. 'Saaremaa Laevakompanii ei ole täna võimeline sellist investeerimisprojekti realiseerima, kuid me otsime pidevalt võimalusi riskide maandamiseks, sest ebakindlus riigisiseses praamiliikluses on viimastel aastatel saanud püsivaks nähtuseks. Laevakompanii täidab riiklikku tellimust mandri ja saarte vahelise praamiliikluse korraldamisel, uue projekti jaoks tehakse eraldi ettevõte,' ütles juhatuse esimees Tõnis Rihvk..
Rihvki sõnul ei ole veel otsustatud kas uus laev läheb Sillamäe-Kotka liinile.
'Kotka osas ei ole lõplikult veel käsi löödud, räägime läbi ka teiste Soome sadamatega. Välistada ei saa ka mõnda muud, kas olemasolevat või päris uut liini,' ütles Rihvk.
Aastal 1977 Norras ehitatud Star Wind on 158 meetrit pikk ja 21,6 meetrit lai. Alus on sõitnud Turu ja Stockholmi ning Helsingi ja Tallinna vahel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele