Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui silme ees neli rõngast

    Küllaga leidub maailmas Mercedese-fänne, kes alla AMG-versiooni miskit muud varianti autoks ei pea. Silmagi pilgutamata makstakse selle kolmetähelise kombinatsiooni eest sadadesse tuhandetesse ulatuvaid lisasummasid. Tavainimene ei mõista seda.
    Nii on ka Audi fännidega, kes täheühendi DTM eest on valmis sama tegema, sest vastasel juhul ei oleks ju sellist autot üldse valmis tehtudki. Audi A4 DTM Editioni Eestis ringi kulgev isend maksab üle 700 000 krooni. Tavakodanikule, kelle silmad näevad peale nelja rõnga ka teisi marke, on see veidi arusaamatu summa. Kas või selle taustal, et tema mootor on sama, mis kaks korda odavamal Golf GTI-l (tõsi, paarkümmend hobujõudu ja njuutonmeetrit võimsam), kuid võimekuse osas suurt erinevust ei ole. Kui Golf GTI kiirendab paigalt 100 km tunnikiiruseni 7,2 sekundiga, siis Audi A4 DTM 7,1 sekundiga.
    Kas nelikveo ja 0,1 sekundit parema kiirenduse eest kaks korda suuremat summat maksta pole veidi palju? Käigukast, roolisüsteem jms on niikuinii ühe ja sama kontserni toodang. Aga ilmselt ei peagi tavainimene sellest kõigest aru saama.
    Audi austaja jaoks seisneb kogu kolmetähelise kombinatsiooni võlu sportlikkuses ehk turismiautode ringrajasarja DTM toomises tänavale. Audi on ringrajal olnud üliedukas ning DTM sarja kummardajate ring tänu sellele Audi-fännide seas suur.
    Lisaks ei ole A4 DTM päris tavaline A4. Tegemist on Audi spordiosakonna poolt väljatöötatud mudeliga, kust tulevad ka RS 4 Quattro ja RS 6 Quattro. Ja need maksavad veel rohkem. Väliselt erineb DTM Edition standardversioonist suuremate õhuvõtuavadega esistanges ning muudetud radiaatorivõre ja tahavaatepeeglite poolest. Ka auto tagaosas on uus stange ning suuremad summutiotsad. Salongi lisati süsinikkiust iluliiste, nagu ka auto esistange all ning pagasiluugil. Istmeteks Recaro sportistmed, lisaks on autol 20 mm võrra madalam vedrustus ning stiilsed 18tollised valuveljed. Kõike seda arvesse võttes ei saa olla tegemist kehva autoga. Ja ei olegi. Auto on hea, isegi väga hea. Sportlikkust jagub nii ringrajale kui ka kruusale ja tema roolist on raske lahkuda.
    Näiteks kruusateel ei ole sportliku sõidustiili harrastamiseks tarvis isegi ESP-d välja lülitada. Kui reeglina kipub ESP auto külglibisemisse sattudes liiga järsult rapsima, siis Audi uue põlvkonna ESP tööst saab aimu vaid armatuurlaual vilkuva tulukese kaudu. Isegi enne kurvi sisenemist auto kergelt külglibisemisse lastes võtab ESP seda kui täiesti mõistlikku tegevust ja ei hakka jõuliselt vahele segama enne, kui asi tõesti kontrolli alt väljuma hakkab. Nelikveolise ja väga hea teelpüsivusega auto kontrolli alt väljaviimise nimel peab aga üsna tublisti vaeva nägema.
    Ei saa salata, selle auto roolis olles saab kiirusenautija kätte tõelise kaifi, millist iga teise tavalise tänavakulguriga liigeldes on võimatu saavutada. Vastus hinges kripeldavale küsimusele ? kas kaks korda odavama Golf GTI roolis saadav kaif on tõesti ka kaks korda väiksem, on samuti üsna ühene: ega ei ole küll. Seega on tegemist pigem siiski staatusesümboliga, mille edev välimus ja imago saadavad Golfiga kulgevale ?tavakodanikule? selge sõnumi: mina saan endale lubada autot, mis maksab kaks korda rohkem kui sinu oma.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.