Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kui silme ees neli rõngast
Küllaga leidub maailmas Mercedese-fänne, kes alla AMG-versiooni miskit muud varianti autoks ei pea. Silmagi pilgutamata makstakse selle kolmetähelise kombinatsiooni eest sadadesse tuhandetesse ulatuvaid lisasummasid. Tavainimene ei mõista seda.
Nii on ka Audi fännidega, kes täheühendi DTM eest on valmis sama tegema, sest vastasel juhul ei oleks ju sellist autot üldse valmis tehtudki. Audi A4 DTM Editioni Eestis ringi kulgev isend maksab üle 700 000 krooni. Tavakodanikule, kelle silmad näevad peale nelja rõnga ka teisi marke, on see veidi arusaamatu summa. Kas või selle taustal, et tema mootor on sama, mis kaks korda odavamal Golf GTI-l (tõsi, paarkümmend hobujõudu ja njuutonmeetrit võimsam), kuid võimekuse osas suurt erinevust ei ole. Kui Golf GTI kiirendab paigalt 100 km tunnikiiruseni 7,2 sekundiga, siis Audi A4 DTM 7,1 sekundiga.
Kas nelikveo ja 0,1 sekundit parema kiirenduse eest kaks korda suuremat summat maksta pole veidi palju? Käigukast, roolisüsteem jms on niikuinii ühe ja sama kontserni toodang. Aga ilmselt ei peagi tavainimene sellest kõigest aru saama.
Audi austaja jaoks seisneb kogu kolmetähelise kombinatsiooni võlu sportlikkuses ehk turismiautode ringrajasarja DTM toomises tänavale. Audi on ringrajal olnud üliedukas ning DTM sarja kummardajate ring tänu sellele Audi-fännide seas suur.
Lisaks ei ole A4 DTM päris tavaline A4. Tegemist on Audi spordiosakonna poolt väljatöötatud mudeliga, kust tulevad ka RS 4 Quattro ja RS 6 Quattro. Ja need maksavad veel rohkem. Väliselt erineb DTM Edition standardversioonist suuremate õhuvõtuavadega esistanges ning muudetud radiaatorivõre ja tahavaatepeeglite poolest. Ka auto tagaosas on uus stange ning suuremad summutiotsad. Salongi lisati süsinikkiust iluliiste, nagu ka auto esistange all ning pagasiluugil. Istmeteks Recaro sportistmed, lisaks on autol 20 mm võrra madalam vedrustus ning stiilsed 18tollised valuveljed. Kõike seda arvesse võttes ei saa olla tegemist kehva autoga. Ja ei olegi. Auto on hea, isegi väga hea. Sportlikkust jagub nii ringrajale kui ka kruusale ja tema roolist on raske lahkuda.
Näiteks kruusateel ei ole sportliku sõidustiili harrastamiseks tarvis isegi ESP-d välja lülitada. Kui reeglina kipub ESP auto külglibisemisse sattudes liiga järsult rapsima, siis Audi uue põlvkonna ESP tööst saab aimu vaid armatuurlaual vilkuva tulukese kaudu. Isegi enne kurvi sisenemist auto kergelt külglibisemisse lastes võtab ESP seda kui täiesti mõistlikku tegevust ja ei hakka jõuliselt vahele segama enne, kui asi tõesti kontrolli alt väljuma hakkab. Nelikveolise ja väga hea teelpüsivusega auto kontrolli alt väljaviimise nimel peab aga üsna tublisti vaeva nägema.
Ei saa salata, selle auto roolis olles saab kiirusenautija kätte tõelise kaifi, millist iga teise tavalise tänavakulguriga liigeldes on võimatu saavutada. Vastus hinges kripeldavale küsimusele ? kas kaks korda odavama Golf GTI roolis saadav kaif on tõesti ka kaks korda väiksem, on samuti üsna ühene: ega ei ole küll. Seega on tegemist pigem siiski staatusesümboliga, mille edev välimus ja imago saadavad Golfiga kulgevale ?tavakodanikule? selge sõnumi: mina saan endale lubada autot, mis maksab kaks korda rohkem kui sinu oma.