Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõde Loopealse elamurajooni kohta

    Äripäev ja Delovõje Vedomosti on pühendanud suurt lehepinda Loopealse elamurajoonile, selle ehitajale ja veel enam maksumusele. Loodan vaid, et tegu pole tavapärase eestlasliku väiklusega, kus vend ei tunne venda ja viha jätab varju tõe.
    ÄP artiklis on segamini -aetud terminid: pealkirjas on tulu, loos räägiti puhastulust. Need on väga erinevad asjad.
    Skanska (või Merko, YIT vm konkursil ise või projektfirmade kaudu esinenud ehitusfirma) jaoks pole 30 aasta jooksul saadav miljardiline tulu küll kaht lehekülge vääriv uudis. Seda enam, et tulu teenimisele eelneb kulude kandmine. Miljardilist kasumit see projekt küll ei teeni ja väga lihtsal põhjusel: leht unustas artiklis kulud, mida tuleb Skanskal 30 aasta jooksul kanda.
    Hoonestusõiguse lepingu järgi peab Skanska kandma elamute korrashoiukulud. Tallinna arvutused näitavad, et need ulatuvad need ca 14 miljoni kroonini aastas. Samal ajal tuleb Skanskal tagasi maksta korterite rajamiseks võetud laenu. Lisaks jooksvatele kuludele eeldab korterite müük 30 aasta pärast ka nende kapitaalremonti, mis seda tüüpi elamute ja niisuguse aja puhul läheneb korterite ehitusmaksumusele. Lisaks risk: kas 30 aasta pärast on 1-2toalised korterid üldse müüdavad?
    Linn võib lepingu järgi ka pikendada rendilepingut, mis tähendab, et korterid peavad olema heas korras ja seda Skanska kuludega. Kui see nii läheb, ei saa Skanska korterite müügist tulu, vaid lisandub kulu korterite korrashoiuks. Sellist võimalust pole ÄP arvestanud.
    Eesti väiksuse tõttu on meil väga vähe ehitusfirmasid, kes oleksid suutelised Loopealse-suuruseid programme korraldama ja ellu viima. Konkursil osalesid pea kõik suuremad ehitusfirmad ja valituks osutus parima pakkumise tegija. Mida veel ühelt konkursilt oodata! Konkursi ettevalmistamisel ja läbiviimisel oli linnale abiks audiitorfirma PriceWaterhouse Coopers. Seega, rääkida mingist suunatud kingitusest on suisa kohatu. Kui ka sellise soliidse audiitorfirma kaasamine ei taga ÄP arvates erapooletust, siis mis veel tagab?
    Samasugust avaliku ja erasektori koostööskeemi rakendavad omavalitsused edukalt ka koolide renoveerimisel. Põhjus, miks linn niimoodi ehitusi läbi viib, on riigi seatud piirangud laenukoormusele. Tegemist on alternatiiviga laenamisele ja finantskohustuste hajutamisega. Me ei saa hajutada investeeringuid, meil on kohe vaja korda saada teed, koolid, lahendada sundüürnike probleem.
    Artiklis toodi idee luua ehituseks ja arendamiseks linna äriühing - see protsess juba käibki. Elanike võime kohta tasuda munitsipaaleluruumi eest võib öelda seda, et viimasel aastal pole võlgnevus suurenenud. Linn ehitab erineva suurusega ja mugavusastmega kortereid. Loopealsel on 80% korteritest 1-2toalised. Väljakuulutamisel on ühiselamutüüpi kortermaja hange. Neile, kes kuidagi endaga hakkama ei saa, ehitab linn sotsiaalpindasid. Mullu detsembris näiteks avati Tuulemäe tänaval 200kohaline sotsiaalmajutusüksus.
    ÄP artiklis väidetakse, et munitsipaalehitus toodab kodutuid. Mina nii ei arva. Tallinn on ehitanud ja renoveerinud 1000 korterit, lisaks on avatud sotsiaalmaju. Vaevalt neid, kes on neis eluaseme saanud, saab nimetada kodutuiks. Kui tõesti keegi mingil põhjusel ei suuda üüri tasuda, siis saame pakkuda odavamat pinda. Detsembris 2005 otsustas Tallinna volikogu üürivõlglaste ümberpaigutamise mugavustega korterist ahiküttega pinnale, reeglina on üürivõla tekkimise põhjuseks just kommunaalkulud.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.