• OMX Baltic−0,42%300,99
  • OMX Riga0,03%893,62
  • OMX Tallinn−0,38%2 073,12
  • OMX Vilnius−0,01%1 201,03
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,04
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,99
  • OMX Riga0,03%893,62
  • OMX Tallinn−0,38%2 073,12
  • OMX Vilnius−0,01%1 201,03
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,04
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Flawlessi tankeriga sõitnud Küprose firma ei võta merereostuse tekitamist omaks

"Meie teada ei lekkinud toorõli laevalaelt vette, vaid saadi kontrolli alla laeval," ütles Küprosel asuva Flawlessi operaatorfirma Hanseatic Shipping esindaja Steve Hardy.
Flawlessi kapten teatas 25. jaanuaril piirivalve merepäästekeskusele, et 1,5 m3 kütteõli on sattunud laeva ahtritekile, kuid mitte vette. Hanseatic Shippingu viimases teadaandes seisab aga, et Flawless punkerdas 23. jaanuari hommikul kell 7 lastiks olnud õli, et tagada võrdne kaalujaotus laeval. Selle tegevuse käigus sattus 1,5 m3 rasket kütteõli laeva tekile, mis aga sealsamas likvideeriti.
Hardy sõnul ei saa Flawlessi reostuses süüdistada, sest nemad vedasid rasket kütteõli, kuid aine, mis leiti Lääne-Eesti rannikult, on hoopiski pooltahke õlimass.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Mereinstituudi meresüsteemide osakonna juhataja Robert Aps ütles, et põhimõtteliselt on võimalik 1,5 m3 õliga sellise ulatusega reostus tekitada (reostatud on ca 25 kilomeetrit rannajoont - toim.)
"Arvestades, et õli on segunenud vetikate, muda ja surnud loomadega, siis on õli osa reostuses vähenenud, kuid üldmass suurenenud. Teise aspektina mainiksin, et raske nafta produkt on kõige salakavalam naftatoode. Ta võib vajuda veepinna alla ning vaikselt seal siis randa või merele triivida. Mis tähendab, et esimese teabe saamise järel ei pruugitudki seda õlilaiku näha," ütles Aps.
Steve Hardy sõnul ei ole neil olnud veel võimalust laevale pääseda, kuna see asub Suurbritannias puhastuses, enne kui jätkab oma teed Singapuri. "Samas on äärmiselt ebatõenäoline, arvestades informatsiooni, mis meil hetkel olemas on, et Flawless on selles reostuses süüdi. Meile teadaolevalt on hetkel uurimise all kuni 65 laeva, Flawless on neist vaid üks," ütles Hardy.
Keskkonnainspektsiooni peadirektorit Ain Purgat kommentaaride saamiseks tabada ei õnnestunud. Inspektsiooni pressiesindaja Leili Tuul ütles, et kuna tegu on kriminaaluurimisega, siis ei saa nemad infot anda, samas kinnitas ta kahtlusaluste olemasolu. "Flawlessi nime väljaütlemine oli ennatlik ning pole selge, kes on tegelik süüdlane," rääkis Tuul.
Neljapäevasel valitsuse pressikonverentsil ütles keskkonnaminister Villu Reiljan, et reostuse kahju ulatub kindlasti miljonitesse, kuid tõenäoliselt kümnetesse miljonitesse kroonidesse.
Valitsuse pressibüroo direktor Inga Jagomäe on öelnud, et vastutavad ministeeriumid katavad päästetöödega seotud kulud oma eelarvest ning valitsusel puudub hetkel vajadus erakorraliseks rahaeralduseks reservist.
Paari aasta eest lõppenud kohtuasjas sai riik keskkonnareostuse tekitajalt esmalt nõutud 45 miljoni krooni asemel kordades väiksema summa. 2004. aasta veebruaris oldi jõudmas kokkuleppele, et tankeri omanikfirma maksab nafta koristamise kulude katteks ja saastetasuks kokku 12,2 miljonit krooni.
Malta äriühingu Capri Marine Ltd tanker Alambra lekitas 2000. aastal Muuga sadamas merre 250 tonni toornaftat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kogu reostuse koristamise kulutused sai riik tankeri omanikfirmalt tagasi, ent loodetud trahvisumma jäi siiski saamata.
Prokuratuuri teatel ei ole naftareostuse kohta algatatud kriminaalasja raames tankeriga Flawless veel ühendust võetud, sest kahlusaluseid laevu on palju.
Põhja ringkonnaprokuratuuri pressiesindaja reedese teate kohaselt on Flawless vaid üks kahtlusaluseid. "Võib öelda, et vaatluse all olevaid laevu on sadades," lausus pressiesindaja.
Kriminaalmenetluse raames ei ole võetud ühendust laevaga Flawless, kuna laev on teel Singapuri sadamasse ja enne sadamasse jõudmist ei ole võimalik sellega kriminaalmenetluslikke toiminguid läbi viia.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele