Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nišimeedia võimaldab tabada sihtgruppi

    Inimese meeli köitev liikuv ja värviline pilt sisaldab rohkem infot kui näiteks otsepostitused. Trükistel kajastuv hinna- ja tooteinfo võib olla vananenud juba selleks hetkeks, kui trükised trükikojast välja tulevad. Digitaalne infoedastus on märksa paindlikum - olgu tegu reklaamiklipi või muutuvate slaididega.
    Siiani on liikuva ja staatilise info edastamiseks kasutatud televisiooni. Samas ärritab filmi näitamine pooleks reklaamiga vaatajat ja positiivse reaktsiooni asemel võib inimene kogeda negatiivseid emotsioone.
    Aitab niširinghääling (inglise keeles narrowcasting), mis on viis edastada suunatud multimeediasõnumit kindlas kohas individuaalsetelt ekraanidelt. Eristudes tavalisest tele- või raadiosaatest, kus sõnum on sama, sõltumata vastaja asukohast, võimaldab niširinghääling sõnumit täpselt adresseerida. Nii kindlustatakse, et sõnum on ajastatud ja sihtgrupile asjakohane.
    Nišimeediavõrgud saavad turundusinimeste unistusteks, võimaldades reaalajas turunduslikke eksperimente ja väga kiiret uue reklaami edastamist sihtrühmadele.
    Nišimeedia üheks näiteks on kaabel-TV, sest läbi kaabli saadetakse signaali ainult teenusega liitunud majapidamistele. Internet kasutab mõlemat mudelit: enamikule veebilehtedele saavad ligi kõik soovijad, kuid salasõnaga kaitstud veeb liigitatakse nišimeedia mudeli alla.
    Kasvav trend reklaamis on niširinghääling avalikes kohtades. Eeliseks on madalamad tootmiskulud, paindlikkus ja rohkem tähelepanu võitvad visuaalsed efektid. Parimad näited niširinghäälingust on kaubanduskeskuste plasmamonitorid, kus näidatakse tootereklaame. Lisaks on Tallinnas paljudes trollides ekraan, kust saab sõidu ajal näha infot kontsertide ja ürituste kohta ning samuti tootereklaame.
    Nišimeedia on esile kutsunud asjaolu, et reklaamijal on vaja saada otsuse tegijale lähemale ja mõjutada teda vahetult otsuse tegemise eel. Euroopa ühe suurema meediaagentuuri Lukkien uuringust selgus, et firmad kulutavad 95 protsenti reklaamirahadest väljaspool ostukeskusi, samas tehakse 70 protsenti ostuotsustest just ostukeskustes.
    Ka 60 protsenti ostuotsustest tehakse poes, ülejäänud ostjad teavad poodi minnes täpselt, mida ostma lähevad. Seega on ostukeskustes suur hulk ostjaid, kelle ostuotsust on võimalik mõjutada.
    Tehnilisi lahendusi on mitmeid. Üks võimalus on muretseda ekraanid ning soetada nende juurde DVD-mängija. Sihtgrupile edastatava info saab kirjutada DVD-plaadile. See lahendus sobib suurepäraselt kasutamiseks mõnes poes. Sellistesse lahendustesse sobivad tooted Samsungilt, LG-lt ja Hitachilt, kes teevad nii plasma- kui vedelkristallmonitore ja DVD-mängijaid.
    Rohkemate info edastamise kohtade juures - näiteks Põhja-, Lääne- ja Lõuna-Eestis - muutub DVD-plaatide kirjutamine ning info uuendamiseks kohaletoimetamine kulukaks ja aeganõudvaks. Siin pakub Philips täislahendust nimega Adtraxion. See hõlmab ekraane, meediaesitajat (sisuliselt väikesemõõtmeline arvuti) ning tarkvara info salvestamiseks, edastamiseks, hilisemate raportite ja arvete tegemiseks.
    Philipsi lahenduses saab ühendada ühe meediaesitaja külge mitu ekraani, mis sel juhul näitavad sama sisu. Samuti saab eri ekraanide külge ühendada erinevaid meediamängijaid, mis annab võimaluse näidata eri ekraanidel erinevat sisu.
    Meediaesitajates olevat sisu saab satelliitide abil hallata ka näiteks teisest maailma otsast, kasutades näiteks oma süle- või pihuarvutit. Seega on nimetatud lahendus väga paindlik ja pakub reklaamivaldkonna eest vastutavale inimesele pidevat ülevaadet ekraanidel toimuvast.
    Heaks näiteks uue meedia kasvukiirusest on Soome. Esimene pilootprojekt Soomes paigaldati 2004 detsembris. Eelmise aasta novembriks oli Soomes kokku juba üle 400 ekraani, nendest veerand on suured ehk suuremad kui 32tollised monitorid. Üle poole monitoridest omab võrguühendust.
    Soomes on sellised lahendused paigaldatud kaubanduskeskustesse, apteekidesse, pubidesse, baaridesse, ööklubidesse, kosmeetikapoodidesse. Sel aastal oodatakse Soomes reklaamiekraanide turul kahe-kolmekordset kasvu. Eesti turg on nišimeedia lahendustelt Soomest umbes kaks aastat maas.
    Kaubanduskeskuste videoekraanid on sisemeedia lahendusena olnud kasutusel Nokia moeseeria mobiilide kampaanias. Samuti ka nooremale sihtrühmale suunatud Nokia 6101 kampaanias, täiendamaks mullu jõulueelsel perioodil välimeedia kampaaniat.
    Esimese kampaania puhul oli valiku aluseks just sihtrühm - noor trenditeadlik naine. Teisel puhul oli tegemist välimeedia kampaania laiendamisega siseruumidesse, kuivõrd jõulueelsel perioodil suureneb kaubanduskeskuste külastatavus oluliselt. Nokia toodete sihtrühm on selgelt defineeritud ning meediakanalite valikul jälgitakse alati kontakti hinna kõrval ka kontakti kvaliteeti soovitud sihtrühmas.
    Kaubanduskeskuste ekraanide kasutamisel ma piiranguid ei näe. Kuid klubide ja kohvikute ekraanid peaksid olema pigem elustiili-, moe- ja luksustoodete päralt. Hindan selle meediakanali tulevikku edukaks. Reklaamijana tunnen puudust just kvaliteetsetest sisemeedialahendustest, mis võimaldaksid tabada sotsiaalselt aktiivset urbanistliku elustiiliga noort.
    Autor: Veronika Pavlova
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.